shabd-logo

আই

16 January 2024

0 দৰ্শন কৰা হৈছে 0

মাল্লহ সৰহ নহয়, দুখন গাঁৱৰ ১টা মানুহ। এটা পৰিয়ালৰ তিনিটা-মাক বাপেক আৰু এজনী ছোৱালী, সিহঁতৰ সক ডাঙৰ তিনিখন ভাৰত ঘৰৰ বয়বস্তু লামলাকটু সকলো বান্ধি কান্ধত লৈছে। মাক আৰু ছোৱালীজনীৰ গাইপতি একোটাকৈ কাপোৰকানিৰ টোপোলা, সেইটো পৰিয়াল গোটেই উঠি আহিছে-দা কটাৰী কোৰ আনকি কাচি পর্য্যন্ত লৈ।

বাকী ছটা একেখন গাঁৱৰে বেলেগ বেলেগ মানুহ। তিনিটা আদহীয়া, হুটা ডেকা আৰু এটা আঠ ন বছৰীয়া ল'ৰা। ইটো সিটোৰ আৰু সিটে। ইটোৰ আশ্রয়।

বাতিপুরা জা-জলপান খাই সিহঁত আহি ওচমান দেৱানীৰ চোতালত জমা হ'লহি। লগত বিদায় দিবলৈ অহা দুটামান।

"বাটত খাবলৈ চিৰা মুড়ি কিবা লগত লৈছনে নাই?" দেরানীয়ে সুধিলে। "চাউল ডাইল আলু পিয়াজো লৈছো। ক'ৰবাত ভাত ৰান্ধি

খাব লাগিবতো।"

"ওঁ, ভাল কবিছ, মুঠ বান্ধি যাবি, মুঠ বান্ধি থাকিবি। আচামত আমাৰ 'দেশৰ মানুহ ঢৌৰ লগ পাবি। তাৰ অন্ত্য মামুহবিলাকো বৰ ভাল বুলি শুনিছো। মিলিফুলি থাকিবি। দন কাজিয়া নকৰিবি। আল্লাক মনত বাখিবি। গোটেই হুনীয়া আল্লাৰ দুনীয়া। আল্লা লগত থাকিলে, তহঁতৰ একোলৈকে ভয় কৰিবলগীয়া নহয়" 

বক্তৃতা দিয়াৰ ধৰণে ওচমান দেৱানীয়ে ক'লে।

বাবৰহঁত তেতিয়াও ভিতৰত সোমাই আছিল। সিহঁতে বুজিলে ওচমান দেৱানীয়েই এই অঞ্চলৰ মাতবব্বৰ, নেতা, চৰ্দাৰ। সিহঁতবেই কপাল ভাল যে সিহঁত ইয়ালৈ আহি তেওঁৰ ঘৰতে ওলালহি।

ওচমানে আকৌ ক'লে, "তহঁত কেইটা হ'লি? ন'টা। আৰু ছুটা তহঁতৰ লগত দিছো। তহঁতৰ ভাৰ চাৰবোৰ সলোর। সলোৱিকৈ গৈ থাকিব পাৰিরি। সিহঁতক তহঁতৰ লগতে লৈ যাবি। ভাতপানী খুরাবি। আৰু অকলে ক'ৰবাত এৰি নেধাবি। য'লৈকে যার লগত লৈ যাবি। জাফর-"

বাবৰহঁত ভিতৰৰপৰা ওলাই আহিল। আটায়ে সিহঁতৰ ফালে চালে, সিহঁত ছটাক ছুটা ডেকাল'ৰা যেনেই লাগিল, যদিও সিহঁতৰ দেখ নেদেখকৈ গোঁফ টুটিয়াইছেহে। কিন্তু দুয়োটা ল'ৰা পাহুয়াল, স্বাস্থারান।

পৰিয়ালৰ আদহীয়। মুৰব্বীজনৰ বাহিৰে বাকী সকলোরে ওচমান দেৱানীৰ ভৰি ছুই তছলিম কবিলে, দেৱানীৰ ঘৰৰ দুজনীমান মাইকী মানুহেও দুৱাৰ খিৰিকীয়েদি ভুমুকিয়াই চালে।

গফুৰে এটা মোনাত কিবাকিবি খোৱাবস্তু ভৰাই বাবৰৰ হাতত দিলে আৰু ক'লে, "বাটত খাবলৈ দিছো।" পিন্ধি থকা কাপোৰকেটাৰ বাহিৰে সিহঁতৰ হাতত একো নথকাত সিহঁতৰ নিজকে বৰ নিঃস্ব যেন লাগিছিল। টোপোলাটো পাই বাবৰে ভাল পালে।

অলপ আগবাঢ়ি গৈ জাফৰে বয়সস্থ মানুহজনৰ ভাৰখন নিজৰ কান্ধত তুলি ল'লে-“মই নিম দিয়া।"

সকলোরে ভাল পালে। লাহে লাহে আটাইকেটা মাদুহ ওচমান দেৱানীৰ চোতালৰ পৰা বাহিৰ ওলাই আহি পছলিমূৰ পালেহি। তেনেতে গফুৰ আকৌ আহিল। আৰু জাফৰক এটকা, বাবৰক এটকা ৰূপ দি ক'লে, "চাহেবে দিছে। এনেই খৰচ নকৰিবি।

বিপদে আপদে খৰচ কৰিবি।" 

ছয়োটাই ঘুৰি দেৱানীৰ ঘৰৰ ফালে চালে। কিন্তু ওচমান তেতিয়া তাত নাই, ভিতৰ সোমাই গৈছে। এনেয়ে এই হঠাৎ চিনাকি হোরা মানুহজনৰ প্রতি কৃতজ্ঞতাত সিহঁতৰ মন ভবি উঠিল। কিন্তু প্রকাশ কৰাৰ সুযোগ সিহঁতে নেপালে।

মুঠতে এঘাটো মানুহ-ল'ৰাই ছোৱালীয়ে ধৰি।

ফাগুণ-শেষৰ বতাহ-মিহলি ৰ'দ।

গাঁৱলীয়া আলিবাট ধূলিৰে ভৰা। চাৰিওফালে এখন চিনাকি গাঁৱৰ আকর্ষণ-এইখন গাঁরে, এইখন 'দেশে' উদাৰ মৰম দিব পাৰে, আহাৰ দিব নোৱাৰে। আশ্রয় দিব পাৰে, জীয়াই থকাৰ নিশ্চিত সম্বল দিব নোৱাৰে।

খেতিৰ মাটি আছে, কিন্তু সেই মাটিৰ গৰাকী সিহঁত নহয়, মাটিৰ মালিক নাৱাব জমীদাৰ দেৱানী জোতদার। এই ব্যৱস্থা চলি আহিছে, চলি থাকিব। লোকৰ যি মাটিত সিহঁতে খেতি কৰে সেই মাটি কোনো দিন সিহঁতৰ নিজৰ নহয়। মাটিৰ ওপৰত কিয়, আনকি মাটিত সিহঁতেই উৎপাদন কৰা ফচলৰ ওপৰতে। সিহঁতৰ কোনো অধিকাৰ বা দাবী নেখাটে।

তজুপৰি আছে প্রতি বাৰিষাতে অহা সর্বনাশী সর্বগ্রাসী বান। এই বানে সিহঁতৰ খেতি উটাই নিয়ে, গৰু ম'হ উটাই নিয়ে, ল'বা ছোৱালী উটাই নিয়ে, ঘৰবাৰী উটাই নিয়ে। তাৰ উপৰি আহে ধুমুহা কালবৈশাখী বৰদৈচিলা। নৈৰ বানে যি এৰি থৈ যায় ধুমুহাই তাকো চাহিমুহি শেষ কৰি থৈ যায়। মানুহ মবে, গক ছাগলী মবে, ঘৰবাৰী ধূলিস্তাত হয়। সিহঁতে বাকী থকা লামলাকটু লৈ, গৰু ছাগলী ল'ৰা ছোৱালী লৈ গছৰ তলত আশ্রয় লয়।

তাৰ উপৰি আছে হাইজ। ডিছেন্টি, মেলেৰিয়া ক'লাজব যক্ষ্মা সন্নিপাত-একোটা পৰিয়াল একোখন গাঁও নিশ্চিহ্ন কৰি দিয়ে।

সিহঁত পুহ মাঘৰ জাৰত কঁপে, ফটা কেথাই উম ৰাখিব নোৱাৰে। 

সিহঁত জ্বৰত কঁপে, বেজৰ বড়ি আৰু মৌলবীৰ তাবিজে অব নেকরায়। সিহঁত ভোকত কঁপে, চেঁচা পানীয়ে, ভীমকল, বনৰীয়। কচুরে সিহঁতৰ পেটৰ হুতাশনীয়া ভোক মাৰ নিনিয়ায়।

সিহঁতে অভিযোগ কৰিবও নেজানে। কাৰণে সিহঁতে কপালক জগৰীয়া কৰে। সিহঁতৰ দুর্দশা দাৰিদ্ৰ্যৰ সকলো আল্লাৰ ইচ্ছা, খোদাৰ হুকুম। ইয়াত অসন্তুষ্ট হ'লে আল্লা নাৰাজ হ'ব, গুণাহ হ'ব।

দাৰিদ্ৰাৰ বোজ। সিহঁতে পিতৃপুৰুষৰপৰা উত্তৰাধিকাৰ সূত্রে পায়। তথাপি সিহঁতে বর্ণনাতীত কায়িক কষ্ট কৰি জীয়াই থকাৰ সংগ্রাম কৰি যায়। যি কপালত সিহঁতৰ দুখ লেখা আছে সেই কপালৰ পৰাই ঘাম মাটিত পেলাই সিহঁতে মাটিৰ বুকুত জীৱনৰ গান লেখাৰ সংগ্ৰাম কৰে, হাৰে, কিন্তু পৰাজয় নেমানে।

কিছুদূৰ সিহঁত মনে মনেই একো কথাবতৰা নোকোৱাকৈ গৈ

আছিল। মাজে মাজে ইটোৱে সিটোৰ মুখলৈ চাইছিল। ইটোৰপৰা লৈ সিটোরে হোক। খাইছিল, কিন্তু খোজ কঢ়া বন্ধ কৰা নাছিল। সিহঁত গৈ আছিল।

ছোৱালীজনীৰ টোপোলাটো ডাঙৰ নহয় যদিও, বোধহয় গধুৰ

আছিল, তাত চাউল আছিল হ'ব পায়।

এবাৰ ছোৱালীজনীয়ে সমজুৱাতে ক'লে, "মোৰ টোপোলাটো কোনোবাই অলপ ধৰিবিনে, বৰ গধুৰ পাইছো।"

"পাৰিবি ব'ল-" ডেকা এটাই ক'লে।

বাবৰৰ হাতত সক টোপোলাটোহে আছিল। সি ছোৱালীজনীৰ কাষ চাপি গ'ল আৰু হাত মেলি ক'লে, "মোক দে, এইটো টোপোলা তেনেই পাতল।"

অলপ ৰৈ ছোৱালীজনীয়ে তাৰ মুখলৈ চালে। সিও ছোৱালী জনীর মুখলৈ চালে। গম্বুৰ টোপোলাটো একেথবে কঢ়িয়াই তাই ঘামি গৈছে। মিঠা বৰণীয়া ছোৱালীজনী বঙা পৰিছে। 

সি নিজেই টেপোলাটো হাতলৈ ল'লে। টেপোলাটো যথেষ্ট গম্বুৰ। তাত কি আছে সি মুসুধিলে।

“তোমাৰ টেপোলাটো মোক দিয়া-" ছোৱালীজনীয়ে ক'লে।

"নেলাগে, ময়ে পাৰিম।" সি ক'লে। ছোৱালীজনীয়ে আকৌ এবাৰ তাৰ মুখলৈ চালে। তাৰ পাছত

খোজ ল'লে।

জাফৰে সুধিলে, "আমি এতিয়া ক'লৈ গৈছো?"

"বেল ষ্টেচনলৈ।"

"কিমান দূৰ?"

"আৰু সাত মাইলমান আছে।" ডেকাটোরে ক'লে। "বেল কেতিয়া যাব?" জাফৰে সুধিলে।

"গধূলি চাৰে ছয় বজাত।" বাববে ক'লে, "চাৰে ছয় বজাত বেল যদি এতিয়া বাবই বজা নাই। আক সাত বা আঠ মাইল যাবলৈ খুব বেছি তিনিঘন্টা লাগিব। আমি সোনকালে আহিলোঁ।"

বয়সস্থজনৰ নাম আছিল জালাল। সি ক'লে, "সোনকালে দিনে পোহৰে যোৱাই ভাল। ইহঁতে বেলত উঠাহে নেলাগে বেল দেখাই নাই।"

"আচামলৈ ভাড়া বা কিমান?" জাফৰে সুধিলে। তাৰ চোলাৰ জেপত টকাটো আছিল।

"আমিও নেজানো। চাৰি পাঁচ টকাৰ কম নহ'ব।" জীয়াউৰ নামৰ ডেকাটোৱে ক'লে। "আমি আটাইখিনি বাট বেলেবে নেযাওঁ। আচাম পাই ল'লে

তাৰ পাছত খোজ কাঢ়ি যাম।"

বাবৰৰ চিন্তা হ'ল। আচামলৈ যদি চাৰি পাঁচ টকা ভাড়া হয় তাৰ হাতত মাত্র টকাটো আছে। বাটতে, যদি নমাই দিয়ে? 

জাফৰে কথাটো কৈয়ে দিলে "আমাৰ হাতত টকা মুঠেই এটাকৈহে আছে। তাৰেনো কিমান দূৰ যাব পাৰিম?"

গার্ড বা ড্রাইভাৰক "বাক আগে ইষ্টেচন পাই লওঁচোন ব'ল। ভাতপানী সিজাই মেলি খাই লৈ তাৰ পাছত কিটা এটা কৰিম। অলপ খাটনি ধৰিলে কম পইচাতে নিব। পইচা নাই কোনেনো নেজানে? আৰু আমাৰ যে টকা

জাফৰহঁতে মনত বল পোরা যেন পালে।

বাটৰ কাষৰ এজোপা বিয়াগোম আঁহত গছৰ তলতে সিহঁত আটাইকেটা বহিল। খোজ কাঢ়ি সিহঁতৰ ভাগৰ লাগিছিল, বেললৈও বহুত সময় আছে। অকণমান জিৰাই ল'লে ভাল লাগিব।

মাক জীয়েক অলপ আঁতৰি বহিল, বাকী কেটা ওচৰাই চৰিকৈ মুখামুখিকৈ বহিল। এতিয়াহে সিহঁতে ইটোৱে সিটোৰ, সিটোরে ইটোৰ মুখলৈ ভালকৈ চালে। ইতিমধ্যে কথা বতৰাৰপৰা বুজা গ'ল যে জালালৰ পৰিয়ালটোৰ লগত লগৰ কেটাৰ কম বেছি চিনাকি আছে, যদিও, আটাইকেটা একেখন গাঁৱৰ নহয়। আত্মীয়তা হয়তে। নাই, কিন্তু আচামলৈ একেলগে অহা সম্পর্কে আলচবিলচ কৰোঁতে চাগৈ চা-চিনাকি হৈছে!

চকু সোমোৱা গালৰ হাড় ওলোৱা, লিংলিঙীয়া দাড়ি গোঁফেৰে ডেকাটোৰ নাম বজলু। তাৰ চকু ছুটা টেলেকা, ওঁঠ কেটা সক সক, মানুহটো খীণ, বয়স ত্ৰিছৰ ওচৰা উচৰি।

দলটোৰ ভিতৰত সিয়েইহে আগতে আচামলৈ গৈছে। আৰু সিয়েই এইখিনি একেবাৰে মাটি ভেটি নোহোৱা, অতি দুখীয়। মানুহক আচামলৈ আনিছে।

দলটোৰ ভিতৰত তাৰ গুৰুত্ব নিশ্চয় আছে। আৰু আচামত মাটি লৈ খেতি কৰিছে যেতিয়া তাৰ হাতত টকাও নিশ্চয় থাকিব।

সকলোকে নির্ভয় দিয়াৰ ধৰণে সি ক'লে, "তহঁতে একো চিন্তা কৰিব নেলাগে। মই সকলো ঠিক কৰিম। প্রথমতে তহঁত চব মোৰ তালৈ ব'ল, তাৰ পাছত যি হয় দেখা যাব।"

আচামতো গৈ কোনোবা এঠাইত নিজন মানুহৰ মাজত ব'বগৈ পাৰিব বুলি জানিব পাৰি জাফৰ বাবৰহঁতৰ ভাল লাগিল। সিহঁতে মনে মনে ঠিক কৰিলে, এই মানুহটোৰ কাৰণে কিবা কৰি দিব লাগিলেও আমি কৰি দিম। সি মাথোন আমাক আচামলৈ লৈ গ'লেই হ'ল।

লগে লগে বাববৰ মনত খেলালে: ইইতেও বাক কোনেবা জমীদাৰৰ ল'বাক মাৰপিট কৰি আহিছে নেকি? ইহঁতৰ বা জমীদাৰ কোন?

কিন্তু কথাটো সি মুসুধিলে।

সিহঁতে নিজৰ 'দেশ' আৰু 'আচাম দেশৰ' বিষয়ে কিবাকিবি কথা পাতিছিল, সেই প্রসংগতে নিজৰ 'দেশৰ' জমীদাৰৰ কথা ওলাল।

জালালহঁত সৌভাগ্যপুৰ জমিদাৰীৰ প্রজা, বিৰাট জমীদাবী। মহকুমাটোৰ চাৰিভাগৰ এভাগ জুৰি আছে। বর্তমানৰ জমীদাৰ হৈছে মহাৰাজ বীৰেন্দ্র বিজয়ানন্দ বায়। বৰ সুন্দৰ মানুহ-হাতী আছে ঘোঁৰা আছে, আনকি বিলাতী মটৰ গাড়ীও আছে ঢাকা কলিকতা দার্জিলিং বেনাৰছত প্রকাণ্ড প্রকাণ্ড ৰাজপ্রাসাদ আছে। সাতজন পুতেকৰ পাঁচজনেই ইংলেণ্ড, ফ্রান্স, জার্মানি আৰু সেইফালেই ক'ৰবা ক'ৰবাত আছে। দুজনমানে তাৰে মেম ছোৱালী বিয়াও কৰাইছে।

জমীদাৰৰ শৌৰ্য্য-বীর্য্য বর্ণনাত জালাল তন্ময় হৈ পৰিছিল।

জাফৰে সুধিলে, “তেনেহলেনো তোমালোক সৌভাগ্যপুৰ এৰি আচাম দেশলৈ কেলেই গুচি আহিছা?"

"গুচি নাহি কি কৰিম, আমি বৰ গৰীব। চৌধ্য পুকষত কোনোরে এক বিঘা মাটিও ঘটিব নোৱাৰিলে। মাটি নেথাকিলে খেতিয়ক মানুহৰ জিন্দেগীৰ কি মূল্য আছে? আচামত মাটি এনেই পৰি আছে, কাটিকুৰি উলিয়াই ল'লেই হয়। ইয়াত তো মৰিলে কবৰ লবলৈকো মাটি চাবি হাত নাই।

বুঢ়ীয়ে হোকাটা এটাৰপৰা নিজ হাতলৈ নি মন্তব্য দিয়াৰ ধৰণে ক'লে, "এইচব কথা এনেকৈ নেপায় ক'ব। সকলো নচীবর কথা। আল্লাই কাৰোবাক জমীদাৰ কৰিছে, কাৰোবাক বায়ত কৰিছে। হওঁ বুলি ভাবিলেই ৰায়ত কেতিয়াবা জমীদাৰ হ'ব পাৰেনেকি?"

বজলুরে গোজোৰা মাৰি কোরাদি ক'লে, "আল্লাই মাটি অকল জমীদাৰৰ কাৰঙ্গেই বনোৱা নাই আমাৰ কাৰণেও বনাইছে। এদিন চাবি আমাৰ নিচিনা চাষী খেতিয়কৰো নিজৰ মাটি হ'ব। আচাষত খেতিয়কৰে। নিজা মাটি আছে।"

বাবৰৰো তেনেকুৱা কিবা কথা এটা ক'বৰ মন গৈছিল কিন্তু কেনেকৈ কি ক'ব সি ঠিক কৰিব নোৱাৰিলে। সি, আৰু জাফর আচামত জমীদাৰ হ'বৰ কাৰণে অহা নাই, নিজৰ জমীদাৰীৰ জমীদাবব পৰা ৰক্ষা পৰিবৰ কাৰণে ঘৰ গাঁও এৰি পলাইছে। পলাই সাবিবলৈ ক'ৰবাত অকণ ঠাই পালেই সিহঁতৰ কাৰণে যথেষ্ট।

আকৌ, কাফিলাৰ যাত্ৰা আৰম্ভ হ'ল। সিহঁতে খৰখেদা কৰিলে, যেন সিহঁতৰ বহুত পলম হৈছে। সিহঁত সোনকালে ষ্টেচন নেপালেগৈ ৰেলে সিহঁতক এৰি থৈ যাব।

খোজকঢ়াত সিহঁত অভ্যস্ত। পথাৰত হাল বাওঁতে প্রতিদিনে কমেও দহ মাইল চপৰানিত, বোকাত খোজ কঢ়া হয়। গাত নেলাগে দিনটোৰ ভিতৰত কমেও চাৰিবাৰ কপাল বুকুৱেদি ঘাম বৈ নাহিলে সিহঁতৰ গাবোৰ বন্ধ ৰন্ধ লাগে, যেন তেজ চলাচল কৰা নাই।

কিন্তু নিজৰ 'দেশ' এৰি দূৰণিলৈ যাবলৈ অহাৰ কাৰণেই নেকি সিহঁতৰ গাবোৰ গধুৰ গধুৰ লাগিছিল। খোজ কাঢ়িবলৈ ভবিষোষৰ বল কমি যোরা যেন লাগিছিল। কিন্তু ইটোৱে সিটোৰ আগত কোনো প্রকাৰৰ ঘূর্বলতা প্রকাশ নকৰিবৰ যম্ভ কৰিছিল। সিহঁতে আনকি খুহুতীয়া কথা কৈ হাঁহিবৰ আৰু ইজরাববো যত্ন কৰিছিল। 

মনৰ কোনোবা এচুকত সিহঁতৰ কিছুমান হাঁহি থ প খাই জমা হৈ থাকে। কেতিয়াবা বাট পালে ওলাই আহে। তেতিয়া স্থান কালৰ কথা কাৰো মনত নেথাকে। হাঁহিব পাৰিলে দেহমনৰ ভাগৰ মবে।

: জোনাক ৰাতি আছিল-ফৰিংফুটা জোনাক। মোজফ ফৰে হঠাৎ আধা বাতিতে সাৰ পালে। সি বাহিৰলৈ ওলাই আহিল। পূবৰ আকাশৰ ফালে চাই ৰাতি পুউৱা যেন পালে। কাকো নজগাই আৰু কাকো একো নকৈ সি হোকাটোত চিলিমটো দিলে, আৰু ছহোপামান "মাৰি এচৰিডাল লৈ, নাঙল ফুঁ'রলি কান্ধত লৈ গৰুহাল খেদাই পথাৰলৈ ওলাই গ'ল।

হাল বাই আছে, বাই আছে। বহুত পৰ হাল বালে, কিন্তু ৰাতি মুপুৱায়হে মুপুরায়। সি ক'বই নোৱাৰে, যে সেইয়া বেলিৰ পোহৰ নহয়, জোনৰ পোহবহে।

ভূঘণ্টামানৰ মূৰত কুকুৰাই ডাক দিলে। তাৰ কিছু পৰৰ পাছত মছজিদত ফজৰৰ আজান দিলে। তাৰ কিছুপৰৰ পাছতহে বেলিৰ পোহৰ দেখা গ'ল।

মোজফ ফৰৰ মনত তথাপি বৰ বং লাগিল-ৰাতি টোপনি খটি কৰি হ'লেও আজি সি বহুত মাটি চহালে।

সি গৰুহালৰ কান্ধৰপৰা যুৱলিখন নমাই থলে আৰু সিহঁতক চৰিবলৈ এৰি দিলে।

অজু কৰি সি ঘাঁহনিতে ফজৰৰ নামাজ পঢ়ি ল'লে। তাৰ পাছত

সি গৰুহাল আকৌ চপাই আনিলে।

পিছে বেলিৰ পোহৰত ভালকৈ চকু মোহাৰি চাই সি দেখিলে এইখন তাৰ নিজা পথাৰ নহয়, টিকু মিয়াৰ। গোটেই ৰাতি তাৰ নিজৰ মাটি বুলি সি টিকু মিয়াৰ মাটিখন চহাই মৰিল!

ধেৎ তেবি!

গৰুহালৰ ওপৰত তাৰ বৰ খং উঠিল-আবে, মই জানিবা জোসন পোহৰত চিনিব নোৱাদি, মোষ নিজৰ মাটি বুলি টিকু মিয়াব মাটিতে হাল বাহলৈ ললোঁ, আবে তহঁতহালে কি কোনখন কাৰ পথাৰ চিনি নেপার? মই খেদালোঁ বুলিয়ে তহঁতহালে লোকৰ পথাৰতো হা না নকৰি নাঙল টানি গ'লি, তহঁতহাল একদম গৰু।

টিকু মিয়াৰ লগত আকৌ মোজফ ফৰহঁতৰ দুৰ্ঘোৰ কাজিয়া

আছিল। কাহিনীটো শুনি আটায়ে কম বেছি আমোদ পালে। কিন্তু কোনোৱে বৰ বেছি হাঁহিব নোৱাৰিলে।

সিহঁতৰ ভাগৰ লাগিছিল।

ষ্টেচনলৈ সিহঁতে পথাৰৰ মাজৰ গোবাটেদি পোনাইছিল, যাতে সোনকালে পাবগৈ পাৰে।

তেতিয়াও কিন্তু বেললৈ বহুত সময় আছিল।

ক্রমে ষ্টেচন দেখা গ'ল।

সিহঁত আশ্বস্ত হ'ল।

ঝাও আৰু বিবিঙানিৰ মাজেদি কিছু দূৰ আগ বাঢ়ি সিহঁতে এখন এৰা নৈৰ ডোবা পালে। তাৰ পাৰতে ভাৰভেটি নমালে আক ভাতপানী বন্ধাৰ দিহা কৰিলে। বাবৰ আৰু জাফৰ দুয়োটাই কিছু শুকান খৰি বুটলি আনিলে। বজলুরে ক'লে, "মই গাটো ধুই লওঁ- বহুত ধূলিবালি লাগিছে। তহঁতেও কোনোবাই ধোর যদি ধুই ল'-"

বাবৰৰ গা ধুৰৰ ইচ্ছা গৈছিল। কিন্তু সলাবলৈ কাপোৰ নাই। আৰু ইমানবোৰ মানুহৰ আগত নাঙঠ হৈ গা ধুবলৈকো সংকোচ লাগিল। মানুহকেটা, বিশেষকৈ মাইকী মানুহকেজনী নথকা হ'লে বৰ চিন্তাৰ কাৰণ নাছিল। টোপোলাত বান্ধি অনা আলু, বৰ বেঙেনা পুৰি, পিয়াজ কাটি লৈ ভাতত নিমখ ছটিয়াই লৈ আৰু প্রত্যেকেই ছটা সাতোটাকৈ কেঁচা জলকীয়া লৈ সিহঁতে বন তৃপ্তিবে ভাত খালে। জলকীয়া ভাতত সানি বা চোবাই খাই গা জ্ববঘামে নেঘামিলে ভাতব সোৱাদেই দোলার। তৰকাৰী বদ্ধা হ'লে তাত বঙা হৈ যোৱাকৈ গুকান জলকীয়া দিলেহেঁতেন। কিন্তু মোহাফিবিত তৰকাৰী বনোৱাৰ বিলাসিতা কৰিবৰ উপায় নাই। জালালৰ বন্ধা সকলোরে শলাগিলে।

ভাত খাই উঠি বজলুরে ক'লে, "মই অলপ আগতীয়াকৈ যাওঁ। তহঁত লাহেধীৰে আহি থাক। কোনো চিন্তা নকৰিবি। লগত মোনাই মোনাই ধন থকা মানুহ দেশ এৰি বিদেশলৈ নেযায়। ৰেলৰ বাবুচবেও সেই কথা বুজে। আৰু টিকেট বিচাৰিলে তহঁতে চৰকাৰে পঠিয়াইছে বুলি ক'ৰি, নমাই দিলে নামি সৰি পিছে টিটি গাড়ীৰপৰা নামি গ'লেই আকৌ উঠি লবি। চলি যোৱা ৰেলৰপৰা কাকো নমাই নিদিয়ে।

বজলুক সিহঁতৰ এটা ডাঙৰ নেতা যেন লাগিল। ভাত খোৱা ঠাইতে সিহঁতে মগ বিবৰ নামাজ পড়িলে, ভালে কুশলে আচাম পাবৰ কাৰণে হাত তুলি মুনাজাত কৰিলে, তাৰ পাছত টোপোলাটুপলি লৈ ৰেল ষ্টেচনলৈ খোজ দিলে।

ছোৱালীজনীয়ে আৰু মাইকী মানুহজনীয়ে যথেষ্ট ভয় খাইছিল, কিন্তু আনৰ আগত সেই ভয় প্রকাশ নকৰিবৰ চেষ্টা কৰিলে। বাবৰ আৰু জাফৰে কাকো নজোনারাকৈ, মাত নলগোৱাকৈ ঘৰ এৰি অহাৰ কথা পাহৰি গৈ আচামলৈ যোৱাব নতুন অভিজ্ঞতাৰ এটা আনন্দ লাভৰ যত্ন কৰিলে।

সন্ধিয়া লাগি ভাগিল।

আকাশত জোনাক আছেনে আন্ধাৰ আছে কোনোরে মন কৰা নাছিল। ষ্টেচনত তিনিটা কেৰাচিনৰ বাতি জ্বলোরা হৈছিল। তাবে প্লেটফর্মখন অকণ অকণ পোহৰ হৈছিল। ষ্টেচনত মানুহ বৰ বেছি নাই-সকলো মিলি বিহু বাইছ। টমানহে হ'ব।

পশ্চিমৰ ফালে বেলৰ ইঞ্জিনৰ লাইটৰ পোহৰ দেখা গ'ল, এটা উত্তেজনা যাত্রীবিলাকৰ মাজত বিয়পি পৰিল। বেলৰ চিৰিৰ ওচৰলৈ যাতে কোনো নেযায় তাৰ কাৰণে চিয় বি চিয়'ৰি কোনোবাই সাবধান কৰি দিলে। হাতত বঙা নীলা কৰিবপৰা লণ্ঠনটো লৈ পইন্টমেনটে। 

অলপ আগুরাই গ'ল। টিকট মাষ্টৰে টিকেট টিকেট বুলি অলপ ডাঙৰকৈ চিয় বিলে। দুটামান মানুহে হেতাওপৰা কৰি টিকেট ল'লে।

বজলু আৰু জালাল বুঢ়াও টিকেট বেচা খিৰিকীৰ ফালে গ'ল। সিহঁতে টিকেট কিনিলেনে নাই, কিনিলে যদি কাৰ কাৰণে কেইটা কিনিলে বাববহঁতে ক'ব নোৱাৰিলে।

এটা উকি মাৰি বেলখন ষ্টেচন প্লেটফৰ্মলৈ সোমাই আাহিল। বেলখন যথেষ্ট দীঘল, আঠোটা দীঘল দীঘল ডবা, জবাবোৰত মানুহ ঠাহ খোরা। দুই তিনিটামান মালৰ ডবাও আহিছে। বাববহঁতৰ ইঞ্জিনটে। এবাৰ চাবৰ মন গৈছিল, কিন্তু সাহস নহ'ল।

"কি চাই আছ-উঠ" জালাল বুঢ়াই টান মাতেৰে চিয় বিলে। সমুখত যিটো ডবা আছিল, তাতে ঠেলাহেঁচা কৰি আটাইকেটা উঠি পৰিল। ৰেলৰ ভিতৰত তেনেই কম পোহৰ দিয়া লাইট তুই তিনিটামান জ্বলি আছিল, তাৰে পোহৰত সিহঁতে বেঞ্চত ঠাই বিচাৰি ল'লে। দুই এজন যাত্রী অলপ চাপি বহিল। জালাল বুঢ়াই টোপোলা টাপলিখিনি বেঞ্চৰ তলত ভৰালে। কানমাৰি হুডাল ওপৰৰ বাৰ্থত তুলি থ'লে, বাটো বহাৰ কাষতে বেঞ্চত তুলি ল'লে। বাবৰ আৰু জাফৰে গাড়ীৰ ভিতৰ সোমাই লৈ বহিবলৈ ঠাই বিচাৰি ইফালে সিফালে চাওঁতেই পইন্টমেনে নীলা লাইট দেখুৱালে, গার্ডৰ সুহুৰি বাজিল, আৰু উকি এটা মাৰি ৰেলখন চলিবলৈ আৰম্ভ কৰিলে। প্রথম টান মৰা জোকাৰটোত বাবৰহঁত পর্বে। পৰো হৈ বৈ গ'ল।

বেলখন চলিবলৈ ধৰিলে। বাবৰহঁতেও ঠাই বিচাৰি ল'লে। সিহঁত দুয়োটা খিৰিকীৰ কাষৰ বেঞ্চতখনতে বহিল। অলপ পৰ সিহঁতে গাড়ীৰ ভিতৰত অহা মানুহবোৰৰ মুখবোৰৰ ফালে চাই আহিছিল। তাৰ পাছত খোলা খিৰিকীৰে বাহিৰৰ ফালে চালে। দূৰণিৰ আকাশত তৰা ওলাইছে। সেই তৰাবোৰক সিহঁতৰ চিনাকি যেন লাগিল। আকাশখন গাঢ় নীলা-ক'লা যেনেই হৈ পৰিছে এতিয়া। একো ভালকৈ মনিব নোৱাৰি। ৰাতিৰ বুকুৰ এটা চিনাকি গোন্ধ সিহঁতৰ নাকত লাগিল। বেলৰ আলিৰ দুয়ো পাৰৰ বনজংগল আৰু পথাৰবোৰৰপৰা এই গোন্ধটে। ওপত্তি আহিছে। বাবৰে চকু ডাঙৰকৈ মেলি বাহিৰৰ ফালে চাই আহিছিল। আন্ধাৰৰ মাজেদি তাৰ মনটো তাৰ গাঁৱলৈ ঘুৰি গৈছিল। গাঁওখন সি চকুৰ আগত দেখিছিল-

সেই বাট, সেই পথাৰ পুখুৰী, সেই গোহালি, চোতাল, ঘৰৰ ভিতৰৰ সেমেকা মজিয়া, বান্ধনিশালৰ কাঁহী বাটিৰ চকচকীয়া ৰঙৰ তিৰবিৰণি।

বেলখনৰ গতি খৰ হ'ল...

সিহঁত নিজৰ দেশৰপৰা ক্রমে আঁতৰি আহিল।


34
প্ৰবন্ধ
এচিয়াৰ জ্যোতি।
0.0
১৮৭৯ চনত প্ৰথম প্ৰকাশিত ছাৰ এডউইন আৰ্নল্ডৰ মহাকাব্যিক কবিতা 'দ্য লাইট অৱ এছিয়া' হৈছে বুদ্ধৰ জীৱন আৰু বাৰ্তাৰ আখ্যান। ই দ্ৰুতগতিত এক বিশাল অনুভূতিলৈ পৰিণত হৈছিল আৰু যোৱা ডেৰ শতিকা ধৰি সমগ্ৰ বিশ্বতে ই শক্তিশালীভাৱে অনুৰণন কৰি আহিছে।
1

এচিয়াৰ জ্যোতি (তথাগত বুদ্ধৰ মহান ত্যাগৰ অমৰ কাহিনী) প্রথম অধ্যায়।

6 January 2024
0
0
0

যি জন বুরবাজ সিদ্ধার্থ, গৌতম, শাক্যসিংহ আদি নামেৰে পৰিচিত হৈছিল-বিজন পৃথিবী আৰু স্বৰ্গ আৰু নৰকত অঙ্কুপম, যি জন সর্বব-সন্মানিত আটাইতকৈ জ্ঞানী। অতি ভুলব, অতি দয়ালু, নির্ব্বাণ আৰু নীতিধৰ্ম্মৰ শিক্ষাদাতা-

2

এচিয়াৰ জ্যোতি।

8 January 2024
1
0
0

তেতিয়া এগৰাকী সখীয়ে উত্তৰ দিলে- "ধুনীয়া কোঁৱৰ! প্রথমে আমাৰ ৰাজধানী আছে, মন্দিৰ, ৰাজ-উদ্যান, কুঞ্জবন, তাৰ পাছত শস্যৰ পথাৰ। তাৰ পাছত খাল-ডোং, স্কোপা, জুপুৰী ভৰা বহুল মুকলি পথাৰ। তাৰ পৰা গৈ পাব গৈ ৰজা বি

3

চতুর্থ অধ্যায়

8 January 2024
1
0
0

যিটো হ'ব লগীয়া আছিল সেইটোরেই হ'বৰ সময় ওচৰ চাপি আছিল। প্রভু বুদ্ধৰ সংসাৰ ত্যাগৰ দিন পালেহি। সেই সোণালী ঘৰখনত বিষাদৰ বিননি উঠিল। বজা শোকত মৰহি গ'ল আৰু কপিলাবাস্তু সকলো প্রজ্ঞাই হাঁয়! হায়! কৰিলে। চ'ত মা

4

পঞ্চম অধ্যায়।

9 January 2024
0
0
0

ৰজা বিম্বিসাৰৰ বাজধানী ৰাজগৃহৰ চাৰিউপিনে বেৰি থকা পার্চোটা পর্ব্বত আছিল। বৈভাৰ, বিপুল্ল, তপোবন, শৈল-গিৰি আৰু ৰত্ন-গিৰি। বৈভাৰ সেউজীয়া ঘাঁহ আৰু খাজুর গছেৰে ভবা। বিপুল্লৰ নামনিয়েদি ক্ষীণ সৰস্বতী নৈ বৈ গ

5

৬৪ অধ্যায়

9 January 2024
0
0
0

অৱশেষত যি ঠাইত বিজুলী চমকৰ দৰে অমৰ জ্যোতি আহি সিদ্ধার্থৰ হিয়াত দেখা দিলে, এতিয়া সেই ঠাইৰ কথা কোরা হওক। গঙ্গাৰ পাৰে পাৰে গৈ সেউজীয়া পৰ্ব্বত মালাৰ মাজেদি ওলাই অহা দুখন সৰু নৈ-এখনৰ নাম নৈষজনা আক আনখনৰ ন

6

সপ্তম অধ্যায়

10 January 2024
0
0
0

পুত্ৰৰ শোকত অধীৰ হৈ ৰজা শুদ্ধোদনে সুদীর্ঘ দিন অতি বেজাৰ মনেৰে কটাবলৈ ধৰিলে। তেওঁৰ মুখত মাত নাইকীয়া হ'ল। যশোধাৰায়ো সেই কেই বন্ধৰ বিধবা মানুহৰ দৰে মনৰ হখেৰে দিন নিয়াইছিল। দূৰ দূৰনীত উট চৰাই ঘুৰি ফুৰা উট

7

অষ্টম অধ্যায়।

10 January 2024
0
0
0

কালীৰ পৰা গৰুগাড়ীৰে পাঁচ দিন উত্তৰ পূৰ ফালে গলে এখন বৰ বহল মুকলি পথাৰ পোৱা হয়। খরস্রোতা কোহান নৈৰ পাবত থকা সেই পথাৰখনৰ পৰা উত্তৰ ফালে চালে অমল ধরল হিমালয় পর্বতৰ বাহুৰ শিং যেন জোঙা টিংযোৰ চকুত পৰে। গোট

8

পুত্ৰৰ শোকত

11 January 2024
0
0
0

সপ্তম অধ্যায়   পুত্ৰৰ শোকত অধীৰ হৈ ৰজা শুদ্ধোদনে সুদীর্ঘ দিন অতি বেজাৰ মনেৰে কটাবলৈ ধৰিলে। তেওঁৰ মুখত মাত নাইকীয়া হ'ল। যশোধাৰায়ো সেই কেই বন্ধৰ বিধবা মানুহৰ দৰে মনৰ হখেৰে দিন নিয়াইছিল। দূৰ দূৰনীত উট চ

9

কালীৰ পৰা গৰুগাড়ীৰে

11 January 2024
0
0
0

অষ্টম অধ্যায়।   কালীৰ পৰা গৰুগাড়ীৰে পাঁচ দিন উত্তৰ পূৰ ফালে গলে এখন বৰ বহল মুকলি পথাৰ পোৱা হয়। খরস্রোতা কোহান নৈৰ পাবত থকা সেই পথাৰখনৰ পৰা উত্তৰ ফালে চালে অমল ধরল হিমালয় পর্বতৰ বাহুৰ শিং যেন জোঙা টিং

10

চাৰি

15 January 2024
0
0
0

আয়োজন দেখিয়ে সকলোৱে বুজিব পাৰিলে যে এইবাৰৰ জমিদাৰবাৰীৰ গানৰ আসন আগে হোৱাতকৈ বহুত ডাঙৰ আৰু বেলেগ হ'ব। বিৰাট ৰভা দিয়া হৈছে, বহুত মানুহ বহিব পৰাকৈ ঠাই উলিউল্লা হৈছে, গায়ক গায়িকা বহিবৰ কাৰণে ওখ মঞ্চ সজা হ

11

পাঁচ

15 January 2024
0
0
0

ভাৰতত বৃটিছ সম্রাটৰ ৰাজত্ব। বংগদেশ, অসমত বৃটিছৰ হৈ শাসন কৰিছে ভাবতীয় শাসকে। বংগত ফজলুল হকে, অসমত চাৰ চাহুল্লাই। বংগদেশত প্রাদেশিক চৰকাৰৰ তলত একাধিপত্য চৰকাৰ চলিছে নাৱাব আৰু জমীদাবব। বৃটিছৰ শাসন কটকট

12

সাত

15 January 2024
0
0
0

বাবৰ আৰু জাফৰে মৰীয়ম আৰু চফিকাক জেঠাইৰ ঘৰত চমজাই এক অনির্দিষ্ট পথত খোজ আগবঢ়ালে। আজিলৈকে জমীদাবন ঘৰৰ চাকৰ চাকৰৰ এটিলৈও কোনোরে আঙুলি এটা টোওরা নাই, তেনেস্থলত জমীদাৰৰ মূৰত টোকোনৰ দাষ পোষাই কোন সাৰি যায়?

13

আই

16 January 2024
0
0
0

মাল্লহ সৰহ নহয়, দুখন গাঁৱৰ ১টা মানুহ। এটা পৰিয়ালৰ তিনিটা-মাক বাপেক আৰু এজনী ছোৱালী, সিহঁতৰ সক ডাঙৰ তিনিখন ভাৰত ঘৰৰ বয়বস্তু লামলাকটু সকলো বান্ধি কান্ধত লৈছে। মাক আৰু ছোৱালীজনীৰ গাইপতি একোটাকৈ কাপোৰকানি

14

দ্বিতীয় ভাগ ন

16 January 2024
0
0
0

দক্ষিণৰ আকাশৰ বুকত ক'ৰবাৰপৰা আহি মেঘবোৰ ৰূপ খাইছেহি। আকাণৰ নীলাই দূৰণিত-হাবিয়নিজৰাৰ সিপাৰে- মাটি ছুইছেহি। গঙাচিলনি, শৰালি আৰু বনৰীয়া ৰাজহাহবোৰ অলসভাৱে শূণ্যত উৰি ফুৰিছে। সিহঁতৰ পাখিৰ কঁপনিয়ে কোনো ৰাইক

15

17 January 2024
0
0
0

খৰালিৰ দিনবোৰ লাহে লাহে শেষ হৈ আহিল। আকাশৰ বুকত উৰি ফুৰা মেঘবোৰ ডাঠ আৰু ক'লা হৈ আহিল। গছব কুঁহিপাতবোৰ ঘন সেউজীয়া হৈ আহিল। প্রথমে দিনবোৰ আৰু ক্রমে ৰাতিবোৰ গৰম হৈ আহিল। শালি আৰু মৰাপাটৰ খেতিৰ কাৰণে যোজ

16

দহ

17 January 2024
0
0
0

চাৰিটা বছৰ পাৰ হৈ গ'ল। খবালি গ'ল, বাৰিষা গ'ল। বাৰিষা গ'ল, খৰালি গ'ল। ইয়াৰ মাজতে এবছৰ ডাঙৰ বান নাহিল। সেইবাৰ খেতিও ভাল হ'ল। বাকীকেবছৰ বববান আহিল, খেতি বাতি নষ্ট কৰিলে, ঘৰ দুৱাৰ ভাঙিলে, গৰু ম'হ উটাই ন

17

এঘাৰ

17 January 2024
0
0
0

দৰকাৰী কথাটো এদিন জব্বাৰে বাবৰক ক'লে। কেইবা দিনো চেষ্টা কৰিও বাবৰক অকলে লগ ধৰাৰ সুবিধা কৰিব নোৱৰাৰ কাৰণে মাঘ ফাল্গুন দুমাহত কথাটো কোরা নহ'ল। ইতিমধ্যে গাঁও জুৰি চাৰিওফালে যুদ্ধৰ বাতৰি বিয়পি পৰিব ধৰিলে

18

বাৰ

19 January 2024
0
0
0

ৰূপহী গাঁৱত এখন ডাঙৰ ৰাজহুৱা সভা হৈছিল। চৰকাৰৰ ফালৰপৰা জাননী দি কেইবাখনো গাঁৱৰ মানুহ গোটাইছিল। মন্ত্রী আহিছিল, আৰু বহুত ডাঙৰ মানুহ আহিছিল। নেচনেল ৱাৰ ফ্রন্টৰ অফিছাৰ আহিছিল। কেইবাজনো নেতাই ৰাইজক বুজাই

19

তেৰ

19 January 2024
0
0
0

হাটত বাববে ভালেমান চিনাকি মানুহক লগ পালে। প্রায় সকলোৰে মুখত একেটা কথাৰে আলোচনা-যুদ্ধ লাগিছে, জাপানৰ লগত আমাৰ দেশৰ যুদ্ধ লাগিছে। চৰকাৰে কৈছে যুদ্ধত সকলোৱে সহায় কৰা, কংগ্ৰেছে কৈছে সহায় নকৰিবা। বাবৰে আৰ

20

তেৰ

19 January 2024
0
0
0

জববাৰে খেতিবাতিও কৰা নাই, মিলিটাৰীৰ চাকৰি বা ঠিকাদাৰীও কৰা নাই। সি কিন্তু কিছু টকা কৰিছে। একো নকৰাকৈ সি কেনেকৈ টকা কৰিছে সেইটো বহুতৰে গুণাগথাৰ বিষয় হৈছে। মানুহে কোরাকুই কৰিছে যে বাতি বিয়লি তাক মিলিটা

21

চৈধ্য

22 January 2024
0
0
0

ভালেমানে কথাটো কৈছে। আনকি এদিন নে দুদিন মোবাৰক মাষ্টৰেও কৈছে। বাবৰে কথাটোত সিমান গুৰুত্ব দিয়া নাছিল। গুরুত্ব দিবলগীয়া কথাও নহয়। কিন্তু সেইদিনা ঈদৰ নামাজ পঢ়ি আহি বাবৰ যেতিয়া কাপোৰ কানি পিন্ধি গাঁৱব অন

22

পোন্ধৰ

22 January 2024
0
0
0

যুদ্ধখনে বহুতৰে বহুত দুর্গতি আনিলে। বহুত শাস্তিবে থকা মানুহৰ লটিঘটি হ'ল। বহুত ভৰগাঁও এৰি মানুহ উঠি যাবলগীয়া হ'ল-গাঁৱত যুদ্ধৰ বিমানঘাটী হ'ল, মিলিটাৰী কেম্প হ'ল, স্কুল কলেজৰ ঘৰবোৰ মিলিটাৰী হস্পিতাল হ'ল।

23

বোল

22 January 2024
0
0
0

ছবিফ গাঁওবুঢ়া হঠাৎ অসুস্থ হৈ পৰিল অব, কাহ, গাৰ বিষ। গাঁওবুঢ়াৰ টান বেমাৰ হোৱাৰ কথা কোনোষে ক'ব নোৱাৰে। বব বেছি কেতিয়াবা পানীলগা অৰ হোৱাৰ বাহিৰে অল্প কোনো টান বেমাৰ গাঁওবুঢ়াৰ হোৱা নাই। কিন্তু এইবাৰ গ

24

সোতৰ

22 January 2024
0
0
0

নারেবে নৈ পাৰ তৈ, মাজে মাজে খোজ কাঢ়ি, আফ এডোখষ কোনোবা মিলিটাৰী ঠিকাদাৰ এটাৰ ট্রাকেবে আহি ছদিনৰ মূর্বত বাববহঁত ঘৰ পালেহি। গোটেই বাটছোৱা যাবৰৰ মনটো আনন্দ কৃর্তিত আছিল। বাটৰ কষ্টবোৰ তাব কষ্ট কেন নেলাগিল।

25

উদ্দেশ

23 January 2024
0
0
0

ট্রাক এখনত বেত আৰু বাঁহ ভৰাই লৈ এদিন বাবৰ জাগীৰোডৰ ফালৰপৰা আহিছিল। গিবীণ মাষ্টৰৰ ঘৰৰ আগত গাড়ীখন ৰাখি সি সোমাই গ'ল, আজি কিছুদিন সি এইকালে আহিলেও, মাষ্টৰণী বাইদেউৰ খবৰ কৰিব পৰা নাই। মাষ্টৰণী ঘৰতে আছিল।

26

বিশ

23 January 2024
0
0
0

কলিকতা মহানগৰীৰ অলিয়ে-গলিয়ে পূব বংগৰ ভোকাতুৰ মানুহৰ অভূতপূর্ব ভিষ। য'তে ত'তে খাবলৈ নেপাই মৰা মানুহৰ মৰা শ। এই মানুহবোৰক কিবা খাবলৈ দি জীয়াই ৰখাৰ সমস্থাটোতকৈ চৰকাৰৰ ডাঙৰ সমস্যা হৈছে য'ত ত'ত মৰি পৰি থকা

27

একৈশ

23 January 2024
0
0
0

আকাশখন নতুন। একৈশ ডাৱৰৰ চপৰাবোৰত কৰোবাৰ ঘন ক'লা চুলিৰ আউলি বাউলিব কোমল ছাপ। বহুত ডাৱৰ, সিহঁত ক'ৰবাৰপৰা আহি আহি প খাইছেহি। মেঘৰোবৰ বুকত যেন বুজিব নোৱৰা কিছুমান কথাই গান হ'বৰ কাৰণে উখল-মাখল লগাইছে। ব

28

বাইশ

24 January 2024
0
0
0

ট্রাকখন আকৌ পিছবেলা আহিব। মিলিটাৰী মাল বোজাই কৰি আনি বাবৰকো লৈ যাব। আগবেলাটো বাবৰৰ হাতত আছে। ৰাতিপুৱা শুই উঠি, চাহু তাহ খাই, বাবৰ গাঁওবুঢ়াৰ ঘৰলৈ, অর্থাৎ বাবৰৰ নিজৰ ঘৰলৈ গ'ল। গাঁওবুঢ়াৰ স্বাস্থ্য আ

29

তেইশ

24 January 2024
0
0
0

মৰীয়মে বিয়াৰ কথা কয়, কামৰাণে বিয়াৰ কথা কয়, গাঁওঢ়াই বিয়াৰ কথা কয়, আনকি কেম্পত ঠিকাদাৰ ভূমিধৰ শৰ্মায়ো বিয়াৰ কথা কয়। বর্তমানত বাবৰৰ কাৰণে যেন একমাত্র কৰিবলগীয়া কাম বিয়া-আৰু একো নাই। টকা পইচাও হৈছে, ঘৰবাৰ

30

চৌবিশ

24 January 2024
0
0
0

মাত্র দুদিনৰ অসুখ-গ্রহণী, তেজ গ্রহণী, তাতেই জালাল বুঢ়া ঢুকাই থাকিল। বিশেষ চিকিৎসা কৰোৱাৰ সময়েই নহ'ল। প্রথম দিনা মুছলিমাই ঠেকেৰা পানী আৰু কিবাকিবি খাবলৈ দিছিল। দ্বিতীয় দিনা ইব্রাহিমে ডাক্টৰ মতাইছিল। কি

31

পঁচিশ

24 January 2024
0
0
0

কথাটো স্পষ্ট হৈ পৰিল, আৰু এই বিষয়ে কাৰো সন্দেহ নেথাকিল যে ছবিফ গাঁওবুঢ়া আৰু সৰহ দিন নিজীয়ে। বাবকেও এই কথা বুজিব পাৰিলে। প্রায় সকলোৱে বাবৰক পৰামর্শ দিলে. যে গাঁওবুঢ়াৰ জীৱনৰ শেষ ইচ্ছাটে। পূৰণ কৰাটো তা

32

ছাব্বিশ

24 January 2024
0
0
0

বহুতে ভাবিছিল-নহ'ব, বহুতে আশা কৰিছিল নহওক, আৰু সর্বসাধাৰণে কামনা কৰিছিল-যিমান সোনকালে হয়-হওক।। হ'ল। কিছু অপ্রত্যাশিতভাবেই যুদ্ধখন বিশ্বজোবা দ্বিতীয় মহাসমৰখন এদিন শেষ হৈ গ'ল। কিয়, কেনেকৈ, ক'ত যুদ্ধখন

33

সাতাইশ

24 January 2024
0
0
0

বিধানসভাৰ সাধাৰণ নির্বাচনৰ দিন ওচৰ চাপি আহিল। দেশ জুৰি উখল মাখল হুলস্থুল বাড়ি আহিল। কলেজ স্কুলৰ ল'ৰা ছোৱালীৰ পৰা আৰম্ভ কৰি সকলোৰে মুখত কেৱল নির্বাচনৰ কথা, ভোটৰ কথা, কংগ্ৰেছৰ কথা, মুছলিম লীগৰ কথা। নিতৌ

34

আটাইশ

24 January 2024
0
0
0

বতৰ বৰ ভাল আছিল। খেতি বৰ ভাল হৈছিল। বাববে নতুনকৈ সজোৱা উড়ালটো গুটি আৰু গছি ধানেৰে উপচি পৰিছিল। অতদিনে তাৰ ধান গাঁওবুঢ়াৰ উড়ালতে থৈছিল। ঠিকাদাৰীত লাগি থকাৰ কাৰণে সি খেতিত বৰকৈ লাগিবও নোৱাৰিছিল। এই এই ব

---

এখন কিতাপ পড়ক