shabd-logo

যজ্ঞৰাম দেওলাই বৰুৱা।

2 December 2023

2 দৰ্শন কৰা হৈছে 2

আহোম ভাষার পর। ভঙ্গা

পুৰণি বৃবঞ্জা।

কোচবণ:-লালি বাইচান (১৪) সকত চূড়-কুড়ম আক ডেপু নামে দুজন কোচ বজাৰ সেনাপতিযে আতি শলা পালেছি, আমার লোকেও গৈ শলাত থাকিল গৈ। পাচে সিহঁত দুযো লুইতে উজাই দিখৌ মুখ পালেহি। পাচে এই কথা শুনি ৰজ্ঞাদেৱে চাবিংবজা, ত'খান বরগোাহ, কম বৰপাত্ৰগোহাই আৰু ওরাইখেক বুঢ়াগোহাঁইবে আলচি নারে ভটাযাই লুইত পালেগৈ। সিহত দুযো গধুলি বেলিকা লুইতে উজাই পুনব ছপৰ ৰাতি ভাটাযাই আতি আমাৰ মানুহলৈ হিলৈ মাৰিলে, তই চাৰি গুলি লাগিলত আমাৰ মানুহ ভাগিল। পাচত সিহঁত জযো ভটীয়াই গৈ হাড়াযা মুখ পালেগৈ আৰু তাব চাপৰিত বলছি। আমাৰ লোকে খেদি গৈ হাড়ীয়া মুখত যুধ ধৰিলেগৈ তাতে আমার ত্যাওমুঢ় পৰিল।

চিলাৰাই বা শুক্লধ্বজ কোৱ ৰৰ আক্রমন-লারি ম'বাও [১৫, হিন্দুমতে ১৪৮৫) সঁকত মাঘব দিনত কোচ বজাব অপবাজেয ভায়েক, চিলাৰাযে উজাই আছি (লুইতে) দিখৌ মুখব পোনে লুইতৰ উত্তৰে বলতি। পাচে বাক্তাদেরে চাবিংবঙ্গা, তরাইখেক বুঢ়াগোহাঁই; ত্যাওউত, ত্যাওচুলুং কংঙ্গ বৰপাত্র ঢ়তাংগামচেন, এই সকলেৰে গৈ ইপাৰে কোঁঠ দি বলগৈ। ত্যাগুবি আইৰংমুঙ্গক যুদ্ধৰ অধিকাৰ কৰি, তিপাম ৰজাক লগত দি দিহিঙ্গৰ গর্বত থাকিব দিলেগৈ। সেইসময়ত বহাগৰ দিনত মৰঙ্গীৰ বাইজ ভাগি আহিল। পাচে চাবিংবঙ্গাই ডাঙ্গৰীয়া সকলেবে আলচ কৰি ৰজাদেৱলৈ জনাই, ফুংফামৰ পুতেক লাঙ্গিতামত লেচাইলুং লাঙ্গিগুন, এই তিনিক কোঢ ৰজাৰ থাইলৈ প্ৰীতিৰ স্থাপনাৰ নিমিত্তে বাতিকবা নামে ভাল মনুহ এটা পঠাই দিলে। কোচ ৰজাই এই বুলি কৈ পঠালে,-"আামিও এতিয়াৰ নহওঁ, সিবিলাকো এতিয়াৰ নহয়। বিশেগতঃ স্বর্গদের বঙ্গা ইন্দ্ৰৰ সন্তান, আমিও সদাশিৱৰ সন্তান এতেকতে তোমাৰ আমাৰ দ্বন্দ কন্দল কৰা উচিত নহয়, পূর্বতো তোমাৰে আমাৰে অধিকাধিক প্রীতি গোট চলি গৈছে। এই জানি তোমাৰ আমাৰ দুই বাজ্য লওক, আমাকো দিওক; এই কথা শুনি যাতে সর্ববঙ্গনে প্রসংসা কৰে, তাকে আচবিব।" তেওঁ সন্দেশ দিছিলে, হাতী ১টা ঘোঁৰা ৪টা (তাবে এটা সোণৰ জিম বন্ধা)। পাচে ৰঙ্গাদের এই কথা শুনি পাত্র মন্ত্ৰীৰে আলচ কৰি কোঢ বজালৈ হাতী ংটা আক রূপব টাঙ্গি বন্ধা দিলে। তাতে কোচ বজাই প্রীত হৈ ভায়েকক ভটিয়াই দেশলৈ নিয়ালে; আমাৰ সৈন্যও বনব ঠাইৰ পৰা উলটি আহিল।

পাচে আকৌ জেঠৰ দিনত কোচ ৰজাই টেপু সেনাপতিক পঠালে। টেপুরে আহি দিহিঙ্গত কোঁঠ দি বলছি; আমাৰ দিহিঙ্গিয়া কাঁবীয়ে জানি গৰ এৰি ভাগি দক্ষিন পাৰলৈ আহিল। তাতে কোচ সেনাপতিয়ে তবে নারে খেদি আহিল। আমাৰ চাৰিং ৰঙ্গা, তৱাইগেক বুঢ়াগোহাই, খংচন, কংজং বৰপাত্ৰগোহাই, এই সকলে আলচি হাতি ১, মোনীয়া হেংজন ১, হিলৈ ১ এই বস্তুদি লেচাই, খিং লাং মুংথুকব পুতেক, এই দুইক কোচ ৰজাব ঠাইলৈ পঠাই দিলে, ইহঁত দুয়ে কোচ বজাক এই সন্দেশ দিলেগৈ। আমাৰ ঘোঁৰা চোৱাই কবলৈ নৌপাওঁতেই, যোদ্ধা সকলে ভাগিব খুজিছিল, এনেতে ঘোঁৰাচোরাই পাই আজ্ঞা কৈ উলটি আহিল। পাচে আমাৰ মানুহে বব মোৱাবি মাজৰাতি গৰ এৰি পলাই আহিল। সিবোৰলৈ বাট নেচাই বঙ্গাদেরে ডৈখামত সবাকে গোটপুৱাই তাৰে পৰা নগাপৰ্ববতত উঠি চৰাইখোবোঙ্গত থাকিল গৈ কংডৈ পর্ববতত তিনি মাহ আছিলে, কোচ সেনাপতিয়েও আহি পাই মানি বিলব কাখৰত থাকিলহি। পাচে আমাৰ ৰজাদেৱে প্রাতি স্থাপনাৰ কাৰণে তরাইখেক বুঢ়গোহাঁইক কোচ ৰজাৰ ঠাইলৈ পঠাই দিলে আক লগত সন্দেশ দিলে, সোণৰ কলহ ২, রূপৰ কলহ ৪, রূপৰ বেলা ১, ৰূপৰ জবা ১। বুঢ়াগোহাঁয়ে আহি কোচ ৰজাক প্ৰীতিৰ কাৰণে কলেগৈ, পাচে কোচ ৰজাই কলে, "তরাইখেক বুঢ়াগোহাঁই, তুমি উদৈগিৰি বজাত এই কথা কবা যাই, তিনি জনা গোহাঁইৰ পুতেকক দিব, চুডাঙ্গৰ পুতেকক দিব, খামচেনৰ পুতেকক দিব, মই সকলো স্বর্গী বজাৰ ৰাজ্যত থৈ যাম। এই বুলি গোহাঁইক বিদায় দিলে বুঢ়াগোহাঁও আহি সকলোকে বজাদেরত জনালেহি। কোচ সেনাপতিয়ে লুইতৰ মাজুলিত বল গৈ। শাওনৰ দিনত ৰজাদেৱে লংলাওৰ পুতেক আকুত্যাং, বুঢ়াগোহাঁইৰ পুতেক ত্যাগুত্যিত, বৰগোহাঁইৰ পুতেক ত্যা ওপেত, থিমবতৰ পুতেক, চূডাঙ্গৰ পুতেক, এই সকলক কোচব ঠাইলৈ বুঢ়াগোহাঁইৰ হাতত দিলে।

নাংক্ল গাভকঃ-পাচে দিহিঙ্গীয়া বক্তাদেরৰ জীয়েক, খোৰা বজাদেরব পেহী- য়েক আক বৰগোহাঁইৰ ভাষ্যা নাংবরু গাভকরে পুতেকৰ লগত আহি বুলিলে, "মোৰ পোক ভাটী ৰাজ্যলৈ যাবলৈ কেলৈ দিম? কোচেবে সৈতে ৰণত যেহাবিলা, তুমিনো কিহব ৰজা? ডাঙ্গবীয়ানো কিহব ?" আৰু বৰগোহাঁইক কলে; “তুমিনো কিহব বৰগোহাঁই? ভাল তোমালোকে যে বণত হাবিলা, মই যুধ কবি চাওঁ; তোমালোকৰ টুপি, ঢোলা, কুনবিন কুনখা (২) পিন্ধি কোচৰে যুধ কৰোঁগৈ; মই তিবোতানে পুতাপু তেতিয়াহে তাৰ চানেকি পাবা। তোমালোকে মোৰ সাজপাৰ পিন্ধিব।।" এই বুলি গাভকরে পুতেক ত্যাগুপেতক কাড়ি নিলে। পাচে বৰগোহায়ে বঙ্গাদেরত কলে, "বাজ্যৰ নিমিত্তে মোৰ পোক দিলোঁ, যক।" গাভকরে পুনৰ কলে, "মোব লবাক কোনে দিব পাৰে? দিখৌ নৈ বান্ধি ওভোটাই পঠিয়ালেহে মোৰ লৰাক দিব পাবে।" পাচে বক্তাদেরে খং কবি বুলিলে, "বৰ- গোহাঁইৰ পুতেক যাব নেলাগে, মোৰ ভাই চুগা কোর'ব যক।" এই বুলি ত্যাওঢ়গামক কোচৰ ঠাইলৈ বুঢ়াগোহাঁইব হাতত দিলে। শাওনব দিনত বুঢ়া গোছায়ে গৈ কোচ বঙ্গাব ঠাইত সকলো ওল সোধালেগৈ। খামচেনৰ পুতেকক সক লবা বুলি ওলোটাই দি, কোর বক ভাল রূপে বঙ্গিয়া দিলে; কোচইতেও আপোনাৰ বাজ্যলৈ ভটীয়াই গল। পাচে চাবিং বজা, তরাইখেক বুঢ়াগোহাঁই এই দুয়ে কোচৰ ওল সোধাই উজাই আছি বঙ্গাদেরব সপ্রপক্ষে কলেহি। উজির- বামুন, তপসা লস্কৰ, মালামূল্য লখব, এই তিনিক কোচ বক্তাই উত্তব কোলত বাজখোরা পাতিলে।

লাক্লি প্লেকমিত সকত (১৬) আঘোণৰ দিনত চৰাইগোবোঙ্গৰ বজাদেরে নগৰলৈ ওলাই আহি, পাঙ্গকরা কোর' বক মাৰিলে, সেই বছবতে (অর্থাৎ হিন্দুমতে ১৪৮৬) আমার-ওল দিয়া চুগাং কোর বকে মুখ্য কবি সকলো মানুহকে কোচ ৰঙ্গাই আমাৰ ৰাজ্যলৈ পঠিয়াই দিলে। তাৰ কাবণ তলত সংক্ষিপ্তকৈ বিবৃত হল; এদিনাখন কোচ বঙ্গাই লাচানাগা কছাৰিব বিকদ্ধে এটি বাড়া পালে, সেই কথা আমাৰ বজাদেৱে ভু পাই ত্যাওকনখামক, আক ত্যাওতক পঠাই লাচানাগা কছাৰিক ধৰি নিয়ালেহি; পাচে ইসকলে যাবব শুনি ত্যাওজ্ঞাইখাম, ত্যাগুতিং পুং এই ছয়ে বঙ্গাদেরক দ্রোহ কবি ঘাই লুইতৰ পাবহৈ বামুন উজিৰ কোচৰ বাজপোৱাব তাত সোমালগৈ; এই তিনি ঘটনা একে বছৰতে সংঘটিত হয়। পাচে বাঙ্গাদেরে ত্যাওকনথামক উজনি কলিয়াৰাজা দিলে। রূপ সন্দিকৈক কনখামৰ লগত ডিবক মুখত থাকিব দিলে। পাচে কনখানক তাৰ পৰা আনি বুঢ়াগোঁহাই পাতিলে, তারাইখেকক বুঢ়া গোহাই ভাঙ্গিলে, কাৰণ স্বৰ্গদেৱে তেওঁক এই বুলি কৈছিল, "তোমাব কেবামতালি আৰু অসাৱধানতাত কোচে আমাক বণত জিনে, তোমাব নেমিত্তে আমি পূর্বদব শশ্রম হেকরালো।"

ওল পৰিবৰ্ত্তন;-লালি কাতেকেও (১৭, হিন্দুমতে ১৪৯১) সকৰ কাতিব দিনত বাজপোরা মালামূল্য লস্কৰে বঙ্গাদেরক দ্রোহ কবিবলৈ আলচিলে। এদিন কোচ বজাই আমার চূগাংকোৱ ৰক বুলিলে, "ভাই চূগাং, পাশা খেলে। আহা," এই বুলি দুয়ো পাশা খেলাত প্রবৃত্ত হল। চূগাং কোৱৰে কুৰি ঢাল পাশা জিকিল; এঢালত জোৰ দহলাগি আছে। এনেতে কোচ ৰজাই কলে, "ভাই চূগাং, যদি জোব দহ মাবিব পাব, সত্যে সত্যে সতো তিনি সইত খাই কৈছো তই যাকে খোজ, তাকে দিম।" পাচে চুগাং কোর'বে বিমুখে ঢালি জোৰ দহ পেলালে। পাচে কোচ বজাই কলে, "মই বচনে ঘাটিলো, মই দিও বুলিছো তই কি খোজ খোজ।" পাচে চূগাং কোরবে বোলে, "যদি দিবা, মোৰ লগত অহা মানুহে সৈতে মোক ৰাজ্যেলৈ পঠাই দিয়া," তাতে কোচ ৰজাই কলে, "ভাল মই বিদাই দিৰ্চো। তোমাৰ মানুহে সৈতে যোৱা, আৰু মোৰ মানুহো যাক তোমার নিবৰ ইচ্ছা, তোমাৰ লগতে যক।" পাচে চুগাং কোৱাঁৰে মানুহে সৈতে উজাই আহি ৰজাদেৱক সেরা কবি সপ্রপঞ্চে বার্তা কলেহি। এই দবে আমাৰ বঙ্গাদেরে পূর্বের কোচ বজালৈ পঠোৱা ওল, ঘুৰি আমাৰ বাজ্যলৈ উভতি আহিল।

পাচে বঙ্গাদেৱে উজিব বামুনকে, তপস্বী লক্ষৰকে মাতি আনি ইঠাইতে ৰাখি থৈ, ত্যাংত্যাইব পুতেক লাইচুকক পঠাই মালামূল্য লস্কৰক ধৰি আনিব দিলে। পাচে সিবোৰেওগৈ লবা তিৰোতা সহিতে সিহঁতক ধৰি আনিলে। পাচে উজিৰ আৰু তপস্বি লক্ষবক লোৱা মেলিলে। মালামূল্য লস্কৰক টুকৰা টুকৰকৈ কটা হল। ৰজাদেরে আঘোনৰ দিনত তিনিজনা ডাঙ্গৰীয়াক পঠাই চিনাতলিত গৰ বান্ধিব দিলে, আৰু বৰগোহাঁইৰ পৰিয়ালৰ লাংগুণমলাক বাজ নেওগ পাতিলে।


22
প্ৰবন্ধ
অসমীয়া সাহিত্যৰ চানেকী
0.0
ভাৰতব উজ্জ্বল বহু চাব আশুতোষ মুখাজিব বহু চেষ্টাৰ ফলত্ব কলিকতা বিশ্ববিদ্যালয়ে যেতিয়। ভাৰতীয ভাষ। বিলাকক এম, এ মহলাত ঠাই দিলে, তেতিয়া ভাৰতৰ আন আন ভাষ্য বিলাকৰ লগত অসমীয়া ভাষাকে। সেই শাবিত বহুৱাবলৈ অসমীয়া ভাষা আৰু আসামৰ উচ্চশিক্ষাৰ পৰম বন্ধু চাব আশুতোষ মুখাজিয়েই প্রথমে প্রস্তার কবে। যদিও সেই প্রস্তাবত বিশ্ববিজ্ঞালয়ৰ আন আন বঙ্গালী কণ্ঠ। সকলে বহুত হকাবধ। কৰিছিল তথাপি আসাম-বন্ধু মুখার্জি মহোদযৰ অহে। পুৰুষাৰ্থত তেখেতৰ চেস্টা ফলরতা হল আৰু অসমীয। ভাষাই বিশ্ববিদ্যালয়ব সর্বোচ্চ মহলাত ভাৰতৰ আন আন ভাষাৰ লগত ঠাই পালে। ১৯১৮ চনত "চেডলাব কমিচনৰ" লগত চাৰ আশুতোষ মুখার্জি মহোদয় যেতিয়া গুৱাহাটীলৈ যায় তেতিয়। গুরাহাটীত তেখেতে আসামৰ কেইবাজনা গণ্য মান্ড সাচিত্যিক আক শিক্ষিত মানুতব লগত অসমীয়া ভাষা বিশ্ববিদ্যালয়ৰ এম. এ মঙ্গলাও তোলাৰ সম্বন্ধে আলোচনা কৰে, আৰু সেই উদ্দেশ্যে অসমায়া ভাসাৰ গাদিবে পর্ব। বর্তমান সময়লৈকে প্রধান প্রধান লিখক সকলৰ লিখাব পৰা অলপ অলপ তুলি গোটাই এখন পুথি যুগুত কৰা স্থিৰ হয়। সেই গুক কামৰ ভাব আমার প্ররাণ সাহিত্যিক, আসামর একমাব প্রত্নতত্ববিদ, পণ্ডিতপ্ররব শ্রীযুক্ত হেমচন্দ্র গোস্বামা দেৱক দিনা হয়। গোসাইদেরে বহু পৰিশ্রম কবি ১৯২১ চনত সেই পুপি গোটাই বিশ্ববিস্থ্যালয়ৰ হাতত দিয়েহি। সেই সময়তে আসামৰ কৃতা সন্তান ভাবত বিখ্যাত দর্গার ভোলানাথ বকরাই এই পুথি চপাবলৈ বিশ্ববিদ্যালযক দহাতেজার টকা দিবলৈ প্রতিশ্রুত হয়, আৰু তাৰ ছহেজাৰ তেতিয়াক বিশ্ববিদ্যালযক দিয়ে। সেই টকাবে বিশ্বদ্যিালয়ে নিজৰ প্ৰেচতে পৃথি ছপাবলৈ আৰম্ভ কৰে। আস্ত সেই ঢপা কাস।ব তত্বাবধান কৰিবলৈ বিশ্ববিজ্ঞ্যালয়ৰ পৰা আমাৰ ওপৰত ভাৰ দিয়া হয়। গোটেইখন পৃথি তিনি সণ্ডকৈ ভাগোরা হৈছে। আদিৰে পৰা ইংৰঙ্গী ১৫ শতিকাৰ শেহলৈকে প্রথম এপণ্ড, ১৬ শতিকাৰ আৰম্ভবে পৰা ১৮ শতিকাৰ শেহলৈ দ্বিতীয। খণ্ড, আক. ১৯ শতিকাৰ আৰম্ভৰে পৰা বৰ্ত্তমান সময়লৈ তৃতীয়া খণ্ড। প্রত্যেক খণ্ডই প্রায় ৭০০ পিঠিৰ একোখন বৃহৎ পুথি হব।
1

অসমীয়া সাহিত্যৰ চানেকি।

28 November 2023
0
0
0

  সুর্য্য খড়ি দৈবজ্ঞ। [এই লিখক জনৰ জন্মভূমি মঙ্গলদৈ আছিল। তেওঁ ইংবাজী ১৮ শতিকাৰ শেহ ভাগত জন্মগ্রহণ কৰিছিল। তেওঁ সেই কালৰ এজন বিখ্যাত পণ্ডিত আছিল। তেওঁ অসমীয়া ভাষাত দৰঙ্গবাজবংশাৱলী আৰু সংস্কৃত ভাষাত ব

2

রতিকান্ত দ্বিজ।

29 November 2023
1
0
0

এই জন কবি মঙ্গলদৈ অঞ্চলৰ এজন ব্রাহ্মণ আছিল। তেওঁৰ পূৰ্ব্বপুৰুষ আদিৰ বিষয়ে কোনো কথা এতিয়াও জানিত্ব পৰা নাই তেওঁ দৰঙ্গ ৰজাৰ সভাৰ এজন বিখ্যাত পণ্ডিত আছিল। তেও গড়ঙ্গনাৰায়ণ ৰজাৰ আদেশত “ৰাজবংশাৱলী" নামেৰে এ

3

পশু ৰাম দ্বিজ।

30 November 2023
0
0
0

ধৰ্ম্ম পুৰাণ। দ্বিজ সকলোরে একদিনা সুবেকত, কৰিলেক ধৰ্ম্ম প্রশ্ন ব্যাসৰ আগত ॥ দ্বিজগণ নিগদতি ব্যাস মুনিবৰ। পূণ্যতো উত্তম পুণ্য উত্তম ধৰ্ম্মৰ । কোন নামে হস্ত ইহু কাহাক আচবি, অক্ষয় স্বর্গক পারে পাপক সংহ

4

শ্রীকাশীনাথ ভামুলি ফুকন।

30 November 2023
2
0
0

আসাম দেসব ডাঙ্গবিযা গণ প্রভৃতি বিসযাব নিবন্ধ ॥ সম্প্রতি মহুদানুসাবে, বিসযাব নাম লিখা জাই। জি জি একে মর্জাদাৰ সেই সকলক একে চেদব মাজতেই লিখা জাব; তাতে লিখাৰ আগ পাচ ক্রমে মর্জদাতো আগ পাচ আচে। সেই আগ পাচ

5

অৰুণোদয়।

1 December 2023
0
0
0

জাত্রিকব জাত্রা। The Pilgrim's Progress. এই জগতব অবণ্যৰ মাজে মই ফুৰি জাওতে জি এখন ঠাইত এটা গাঁত আচিল, এনে ঠাই পালোঁহি। তাতে পৰি সুই থাকোঁতে এক সমাজিক দেখিলোঁ। গাত ফটাচটা কাপব পিন্ধি, আপোনাৰ ঘৰৰ ফালল

6

শ্রীযুত বাবু আনন্দিৰাম ফুকন কর্তিক।

1 December 2023
0
0
0

এই অসম দেশ নিবাসি লোক সকলে স্বদেশত বাজে পৃথিবীত আন আন যি সকল বব সব দেশ আছে তাৰ একো কথাৰ ভু নেপাই, সেই হেতুকে সিবিলাকে আপোনাৰ দেশ অতি চৰ অৱস্থাত আছে বুলি নেজানে, এতেকে সম্প্রতি পৃথিবীব ভিতৰত অতি আচবিত

7

নিলিবাম ফেয়াবউবেল

2 December 2023
2
0
0

History of Hindustan, From the Dig Dorson. গজনিৰ বাদস্যা মহমদব দোআবাই হৃষ্ট কবাব পরা মচলমান লোকৰ বাজ্য নস্ট কবি ইংলণ্ডিযাবিলাকৰ বাজ্য পাপন তোমালৈকে হিন্দুস্থানব বৃবঞ্জি ইযাত আক পাচতো লিখা জাব। জি নান

8

যজ্ঞৰাম দেওলাই বৰুৱা।

2 December 2023
1
0
0

আহোম ভাষার পর। ভঙ্গা পুৰণি বৃবঞ্জা। কোচবণ:-লালি বাইচান (১৪) সকত চূড়-কুড়ম আক ডেপু নামে দুজন কোচ বজাৰ সেনাপতিযে আতি শলা পালেছি, আমার লোকেও গৈ শলাত থাকিল গৈ। পাচে সিহঁত দুযো লুইতে উজাই দিখৌ মুখ পালেহি।

9

পূর্ণানন্দ ডেকা বৰুৱা।

4 December 2023
0
0
0

১৮৫৮ সন পবহিতৈষিতা অর্থাৎ পরোপকাব "নোপকাবাং পরোধম্মঃ”। আসাম দেস হিতৈসিনি সভাব বচনাব সাব সংগ্রহ। জি দেসৰ মানুহব বুদ্ধি বৃতি অলপমান মার্জিত হৈছে, আাক জি দেসব মানুহৰ কিঞ্চিত ধর্মাধর্মব বোধ আঢ়ে, তেওঁবি

10

হেমচন্দ্ৰ বৰুরা।

6 December 2023
0
0
0

কোরা ভাতুবী। কোৰখনিয়া সত্ৰৰ গোবন্ধনদেউ আতা পৰম বৈষ্ণর, কংশ বঙ্গাব চন্দন-যোগাতী কুঁঙ্গী-বাইৰ বংশত জাত, সাক্ষাত গুৰুজনব পৰা পৰমাৰ্থৰ ভাগ-পোৱা গোপীনাথদেউ মাতাৰ পৰিনাতি। ঘোষা, কাউন, বত্বারলা, এই তিন খানি

11

পাই-মালা।

6 December 2023
0
0
0

সম্মান। ঈশ্বর, পিতৃ-মাতৃ, শিক্ষক, দেশর অধিকার আক বুঢ়া লোক, এই সকল সন্মানর পাত্র। যি আদি কাবণব পরা এই পবিদৃশ্যমান জগতব উৎপত্তি হৈছে, সেই কাৰণৰ নামেই ঈশ্বব। তেওঁ সকলোবে আদি, কিন্তু তেওঁর আদি নাই; সকলো

12

গুনাভিৰাম বৰুৱা।

7 December 2023
0
0
0

সৌমার ভ্রমণ। এই অসম দেশ আমাৰ মাতৃভূমি। আমি ইয়াতেই উপজিছো। ইয়াতেই শিক্ষা পাইছো। এই দেশব নামেই আমি সংসার হাটত বিকা হই আছো। জননী যেনে আদবনীয়া আক পূজনীয়া এই আমাৰ জন্মভূমিও আমাৰ পক্ষে তেনে মৰম আৰু সেরাব থ

13

বমাকান্ত চৌধুৰী।

7 December 2023
0
0
0

অভিমন্যু বধ কাব্য। প্রথম সগ। দশ দিন যুদ্ধ কৰি ভীষ্ম মহাবলা যেতিয়া শুইল। বাৰে শৰ আসনত, মহাৰণী পাণ্ডবেও, আনন্দ মনেৰে, বঙ্গাইল। ঢাক, ঢোল, শিক্ষা, কৰতাল, জগঝম্প, ভেৰি, দবা। আপুনি শ্রীচাৰ, নিজ বাস্থ্য শঙ

14

বঘুদেৰ গোস্বামী।

8 December 2023
0
0
0

আত্ম পৰিচয়। মহাদি দিপক তাতে কৰিয়া শকত। বিন্দুগঞ্জ দিয়া পাচে কৰিয়া যুগুত ॥ মিথুন মাসৰ জানা ৰোহিনীক পাই। সমাপতি ভৈল শাস্ত্র পদ সমুদাই। আমি অল্পমতি হুয়া বচিলে। পয়াৰ। গোবিন্দৰ লীলা বুলি কবিয়ো আদৰ। জখলাবন

15

ইন্দিলৰ বৰুৱা।

8 December 2023
0
0
0

জীৱনাদর্শ। মহাবাজ। বুদ্ধিস্বর্গ নাবায়ণ। বৃদ্ধিস্বর্গ আসামৰ এজনা ক্ষমতাপন্ন বাঙ্গা আছিল। ১৪৭৪ শকত (১৫৫২ খৃঃ অব্দ) এওঁৰ জন্ম হয়। ১৫৩৩ শকত এওঁর পিতা গোঁড়াবাজা স্বর্গী হলত এওঁ বাজা হল। আহোম মতে এও'ব নাম

16

কালি ৰাম বৰুৱা।

8 December 2023
0
0
0

কামাখ্যা কামাখ্যা (কাম + আখ্যা) কাম শব্দে ইচ্ছা আখ্যা শব্দে নাম। যাব নাম হৈছে কাম, এতেকে কামাখ্যা। প্রলয় কালত এই জগত এনে প্রকৃতিত লীন আছিল যেই প্রত্যক্ষ অনুমান আক শব্দ এই তিনি প্রকাৰ প্ৰমাণৰ বিষয় নাছ

17

গোপীনাথ চক্রবর্তী।

9 December 2023
0
0
0

কলঙ্ক ভঞ্জন। কৃষ্ণের চরণ ধবি, বোলে বাধা বজেশ্ববা শুনাচে মুবলা দাবী, মোর মনো দুঃখ। গাও ত সিগিলা আছে গিরি, সকলে বলে বাচরা ভিবি, এই দুঃখে উল্যারা নবো মুখ। যদি ফুৰিবা যান্ড করবো বাড়া, আতিল যেঢ় বব গ

18

বলিনাৰায়ণ বড়া।

11 December 2023
0
0
0

উচ্চশিক্ষা। আসাম ভাৰতবৰ্ষৰ পিচ পৰিণাকা প্রদেশবিলাকৰ ভিভবত গল্প। বাস্তবিকে যি দেশত সুশিক্ষিত, ধনী আক ব্যবসায়ী মাশুহব সংখ্যা তাকৰ সি আজি কালিৰ সভ্য আৰু আগবাঢ়া দেশবিলাকৰ সমকক্ষ হব নোৱাৰে। অসমীয়া মানুহ অ

19

মাধবচন্দ্ৰ বৰদলৈ। (বায়বাহাদুৰ)

11 December 2023
1
0
0

অসমীয়া সাতকাণ্ড ৰামায়ণ। BIR BIKRAM LIBRARY. E Agartala w অতিপূর্বের গোটেই অসম দেশকে কামৰূপ বুলিছিল ইয়াৰ সীমা পূবে দিকৰাই আক পশ্চিমে করতোরা, সুতৰাং বর্ত্তমান সময়ৰ ব্ৰহ্মপুত্ৰৰ উপত্যকা প্রদেশ খণ্ডকে ক

20

কমলাকান্ত ভট্টাচার্য্য।

12 December 2023
1
0
0

অসমৰ উন্নতি। শিতানত আঁকা প্ররন্ধটি আজি আপোন দেশী ভাই সকলৰ ওচৰত আলচ পাতি চাও। "অসমৰ উন্নতি" এই কথাষাৰি এবাৰ উশাহ নিশাহত অন্য নিয়া কৰোঁতেই ওৰ পৰে। চিন্তাৰ বাটত হতাশে টানকৈ ভেঙ্গাৰ মাৰি আগচি ধৰে। শিক্ষি

21

কমলাকান্ত ভট্টাচার্য্য।

12 December 2023
0
0
0

অসমৰ উন্নতি। শিতানত আঁকা প্ররন্ধটি আজি আপোন দেশী ভাই সকলৰ ওচৰত আলচ পাতি চাও। "অসমৰ উন্নতি" এই কথাষাৰি এবাৰ উশাহ নিশাহত অন্য নিয়া কৰোঁতেই ওৰ পৰে। চিন্তাৰ বাটত হতাশে টানকৈ ভেঙ্গাৰ মাৰি আগচি ধৰে। শিক্ষি

22

পূর্ণিমাৰ ৰাতিলৈ চাই।

12 December 2023
0
0
0

জোনাক বাতিটা রূপহী কাটিী শুরায় জগত কিনো বিতোপন, নিচুক জগত নিদ্রাৰ কোলাত এনেনো গভীব নিদিলে আশ্রয় আজি কিয় মন নেষাও টোপনি কোনে মন্ত্র মাতি হবিলে চেতন কি কারণে আজি টোপনি নাই, শান্তি কোলা পাতি ম

---

এখন কিতাপ পড়ক