ভাৰতত ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটীক লৈ চলি থকা বিতৰ্কৰ মাজতে মামাআৰ্থৰ সহ-প্ৰতিষ্ঠাপক তথা শ্বাৰ্ক টেংক ইণ্ডিয়াৰ বিচাৰক হিচাপে বিশিষ্ট ব্যক্তি গজল আলাগে এক অনন্য দৃষ্টিভংগীৰে খেলপথাৰত ভৰি দিছে। ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ জৰিয়তে দিয়া আলাঘৰ এই পৰামৰ্শত ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটীৰ পন্থাৰ পুনৰ বিবেচনাৰ আহ্বান জনোৱা হৈছে, পেইড লিভ কাৰ্যকৰী কৰাৰ পৰিৱৰ্তে ঘৰৰ পৰা কাম কৰাৰ বিকল্পৰ পোষকতা কৰা হৈছে। এই বিকল্প দৃষ্টিভংগীয়ে কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰী স্মৃতি ইৰাণীৰ শেহতীয়া সংসদত দিয়া বক্তব্যই আৰম্ভ কৰা বক্তৃতাত এক আকৰ্ষণীয় স্তৰ যোগ কৰে।
বিতৰ্কৰ সূচনা হয়:
লোকসভাত কংগ্ৰেছৰ সাংসদ শশী থাৰুৰৰ প্ৰশ্নৰ উত্তৰ স্মৃতি ইৰাণীয়ে দিয়াৰ পিছতে এই বিতৰ্কই গতি লাভ কৰে। ইৰাণীয়ে স্পষ্ট কৰি দিয়ে যে চৰকাৰ এই বিষয়টোৰ প্ৰতি সংবেদনশীল যদিও বৰ্তমান সকলো কৰ্মক্ষেত্ৰতে দৰমহাযুক্ত ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটী বাধ্যতামূলক কৰাৰ কোনো পৰিকল্পনা নাই। এই স্থিতিয়ে পাত্ৰটোক আলোড়িত কৰি তুলিছিল, যাৰ ফলত এনে নীতিৰ প্ৰয়োজনীয়তা আৰু সম্ভাৱনীয়তাৰ ওপৰত আলোচনাৰ সৃষ্টি হৈছিল।
ৰাজ্যসভাত সাংসদ মনোজ কুমাৰ ঝাক উত্তৰ দি ইৰাণীয়ে জোৰ দি কয় যে ঋতুস্ৰাৱক বিশেষ ছুটীৰ প্ৰয়োজনীয়তা থকা অক্ষমতা বুলি গণ্য কৰা উচিত নহয়। তাই দৃঢ়তাৰে কয়, “ঋতুস্ৰাৱী মহিলা হিচাপে ঋতুস্ৰাৱ আৰু ঋতুচক্ৰ কোনো অক্ষমতা নহয়; ই মহিলাৰ জীৱন যাত্ৰাৰ এক স্বাভাৱিক অংশ।”
গজল আলাঘৰ দৃষ্টিভংগীঃ
চলি থকা আলোচনাৰ প্ৰতিক্ৰিয়া স্বৰূপে গজল আলঘে ছ’চিয়েল মিডিয়াত বিকল্প দৃষ্টিভংগী আগবঢ়ায়। লিংগ সমতাৰ কঠোৰ যুঁজত দৰমহাযুক্ত সময়ৰ ছুটীৰ পোষকতাৰ সম্ভাৱ্য প্ৰভাৱৰ ওপৰত উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰি আলাগে ঋতুস্ৰাৱৰ বিষ অনুভৱ কৰা মহিলাসকলৰ বাবে ঘৰৰ পৰাই কাম কৰাৰ বিকল্পৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়ায়।
আলাঘে যুক্তি দিছিল, “আমি শতিকাজুৰি সম সুযোগ আৰু মহিলাৰ অধিকাৰৰ বাবে যুঁজি আহিছো আৰু এতিয়া, পিৰিয়ড লিভৰ বাবে যুঁজিলে হয়তো কষ্টোপাৰ্জিত সমতাক পিছুৱাই নিব পাৰে। এটা উন্নত সমাধান? বিষত ভোগাসকলৰ বাবে ঘৰৰ পৰা কামত সহায় কৰা।” নিৰ্দিষ্ট পাতৰ পোষকতা কৰাৰ বহল প্ৰভাৱ বিবেচনা কৰি তাইৰ পৰামৰ্শই এক সুক্ষ্ম দৃষ্টিভংগী উলিয়াই আনে।
ঘৰৰ পৰা কামৰ বাবে গোচৰ:
আলাঘৰ প্ৰস্তাৱে কৰ্মক্ষেত্ৰৰ নমনীয়তা আৰু কৰ্মচাৰীৰ বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ প্ৰয়োজনীয়তাসমূহ গ্ৰহণ কৰাৰ বিষয়ে এক বহল কথোপকথন মুকলি কৰে। ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটীৰ ধাৰণাটোৱে এটা নিৰ্দিষ্ট স্বাস্থ্যজনিত চিন্তাক সম্বোধন কৰাৰ লক্ষ্য ৰাখিলেও ঘৰৰ পৰা কাম কৰাৰ বিকল্পই অধিক খাপ খোৱা সমাধান প্ৰদান কৰে যিয়ে ঋতুস্ৰাৱৰ বিষকে ধৰি বিভিন্ন পৰিস্থিতিৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিব পাৰে।
ঘৰৰ পৰা কাম কৰা আৰ্হিৰ সমৰ্থকসকলে যুক্তি আগবঢ়ায় যে ই কামৰ আধুনিক পদ্ধতিৰ সৈতে মিল খায়, শাৰীৰিক উপস্থিতিৰ ওপৰত ফলাফলৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। তেওঁলোকৰ মতে এই নমনীয়তাই কেৱল মহিলাসকলৰ ঋতুচক্ৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰাই নহয়, স্বাস্থ্যজনিত প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হোৱা বা বিশেষ থকাৰ ব্যৱস্থাৰ প্ৰয়োজন হোৱা সকলো কৰ্মচাৰীৰ বাবে এক অন্তৰ্ভুক্ত পৰিৱেশৰ সৃষ্টি কৰে।
উপসংহাৰ:
দৰমহা পোৱা ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটীৰ বিকল্প হিচাপে ঘৰৰ পৰা কাম কৰাৰ পৰামৰ্শই গজল আলাঘে চলি থকা বিতৰ্কত এক সতেজ দৃষ্টিভংগীৰ সুমুৱাই দিয়ে। কথা-বতৰাৰ বিকাশৰ লগে লগে ব্যক্তিৰ নিৰ্দিষ্ট প্ৰয়োজনীয়তাসমূহ পূৰণ কৰা আৰু লিংগ সমতাৰ ক্ষেত্ৰত কঠোৰ যুঁজ দিয়া লাভসমূহ বজাই ৰখাৰ মাজত ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰা সমাধানৰ কথা বিবেচনা কৰাটো অতি প্ৰয়োজনীয়। ঋতুস্ৰাৱৰ ছুটীক কেন্দ্ৰ কৰি থকা বক্তৃতাসমূহ গুৰুত্বপূৰ্ণ হৈয়েই আছে, যিয়ে সমাজক কৰ্মক্ষেত্ৰৰ নীতি-নিয়মসমূহৰ পুনৰ মূল্যায়ন কৰিবলৈ প্ৰেৰণা দিয়ে আৰু ইয়াক বৈচিত্ৰময় আৰু অন্তৰ্ভুক্ত কৰ্মশক্তিৰ বিৱৰ্তনশীল প্ৰয়োজন আৰু আশাৰ সৈতে মিল থকাটো নিশ্চিত কৰে।