ৰে’ল অনুৰাগী আৰু যাত্ৰীসকলৰ বাবে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে ৩০ ডিচেম্বৰত পবিত্ৰ চহৰ অযোধ্যাৰ পৰা প্ৰথমবাৰৰ বাবে অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছ ৰে’লসমূহ ফ্লেগ অফ কৰে।এটা ‘জাৰ্ক-ফ্ৰী’ যাত্ৰা নিশ্চিত কৰিবলৈ যুগান্তকাৰী প্ৰযুক্তিৰে সজ্জিত এইসমূহ ভাৰতৰ ৰে’ল ব্যৱস্থাৰ বিৱৰ্তনত ৰে’লসমূহে এক উল্লেখযোগ্য জাঁপ দিছে। ইয়াত অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ পাঁচটা মূল দিশৰ বিষয়ে উল্লেখ কৰা হৈছে যিয়ে ইয়াক ৰেল যাত্ৰাৰ ক্ষেত্ৰত গেম চেঞ্জাৰ কৰি তুলিছে।
১/ সাংস্কৃতিক কেন্দ্ৰ সংযোগ কৰা পথ
সমগ্ৰ দেশৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ সাংস্কৃতিক আৰু মহানগৰ কেন্দ্ৰসমূহক সংযোগ কৰিবলৈ সাজু হৈছে অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছ। খবৰ অনুসৰি এই ‘জাৰ্ক-ফ্ৰী’ ৰে’লসমূহে দুটা প্ৰধান পথত চলাচল কৰিব:
বিহাৰৰ দৰভঙাৰ পৰা অযোধ্যা হৈ দিল্লীৰ আনন্দ বিহাৰলৈ।
পশ্চিম বংগৰ মালদা টাউনৰ পৰা বেংগালুৰুৰ ছাৰ এম বিশ্বেশ্বৰায় টাৰ্মিনাছলৈ।
এই কৌশলগত সংযোগৰ লক্ষ্য হৈছে উল্লেখযোগ্য গন্তব্যস্থানৰ মাজত যাত্ৰা কৰা যাত্ৰীসকলৰ বাবে মসৃণ আৰু কাৰ্যক্ষম ভ্ৰমণ অভিজ্ঞতাৰ সুবিধা প্ৰদান কৰা।
২/ উদ্ভাৱনীমূলক অৰ্ধস্থায়ী কাপলাৰ প্ৰযুক্তি
অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ আকৰ্ষণীয় দিশটো হ’ল ইয়াৰ বৈপ্লৱিক অৰ্ধস্থায়ী কাপলাৰ প্ৰযুক্তি। শেহতীয়াকৈ নতুন দিল্লী ৰে’লৱে ষ্টেচনত ৰে’ল মন্ত্ৰী অশ্বিনী বৈষ্ণৱে পৰিদৰ্শন কৰা এই ৰে’লসমূহত এক বিশেষ ধৰণৰ কাপলাৰ ব্যৱহাৰ কৰা হয় যিয়ে পৰম্পৰাগতভাৱে ৰে’ল আৰম্ভ বা ৰ’লে অনুভৱ কৰা জৰ্কিং ইফেক্টক লাঘৱ কৰে। এই উদ্ভাৱনে ভাৰতত ৰেল যাত্ৰাৰ বাবে এক নতুন মানদণ্ড স্থাপন কৰি এক নিৰৱচ্ছিন্ন আৰু আৰামদায়ক যাত্ৰা নিশ্চিত কৰে।
৩/ সুলভ মূল্যৰ টিকটৰ মূল্য
অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছ কেৱল অত্যাধুনিক প্ৰযুক্তিৰ কথা নহয়; ইয়াৰ উপৰিও ই এক সুলভ পৰিবহণ পদ্ধতি হ’বলৈও চেষ্টা কৰে। একৰ পৰা ৫০ কিলোমিটাৰ দূৰত্বৰ ভিতৰত যাত্ৰাৰ বাবে নূন্যতম টিকটৰ মূল্য ৩৫ ₹ নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে, ৰিজাৰ্ভেচন মাচুল আৰু অন্যান্য চাৰ্জ বাদ দি। বৰ্তমানৰ মেইল বা এক্সপ্ৰেছ ৰে’লৰ তুলনাত ভাড়া অলপ বেছি হোৱাৰ পাছতো বৰ্ধিত ভ্ৰমণ অভিজ্ঞতাই বহু যাত্ৰীৰ বাবে খৰচৰ ন্যায্যতা প্ৰদান কৰিবলৈ সাজু হৈছে।
৪/ টিকটৰ নীতি আৰু যোগ্যতা
টিকট প্ৰক্ৰিয়া সুশৃংখলিত কৰাৰ লগতে ন্যায়পৰায়ণতা নিশ্চিত কৰিবলৈ অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ বাবে কিছুমান নীতি প্ৰৱৰ্তন কৰা হৈছে। ৰেহাইমূলক টিকট আৰু বিনামূলীয়া বিনামূলীয়া পাছৰ বিপৰীতে টিকট যিবোৰ পৰিশোধ কৰা নহয়, সেইবোৰ গ্ৰহণযোগ্য নহ’ব। তদুপৰি ৰে’লৱে কৰ্মচাৰীৰ বাবে প্ৰিভিলেজ পাছ, পিটিঅ’ (প্ৰিভিলেজ টিকট অৰ্ডাৰ), ডিউটি পাছ আদিৰ বাবে যোগ্যতাৰ মাপকাঠী মেইল/এক্সপ্ৰেছ ৰে’লত প্ৰযোজ্য মাপকাঠীৰ সৈতে মিল থাকিব।
৫/ অত্যাধুনিক বৈশিষ্ট্য
অমৃত ভাৰত ৰে’লসমূহে যাত্ৰীৰ আৰাম আৰু সুৰক্ষা বৃদ্ধিৰ বাবে ডিজাইন কৰা একাধিক বিশেষ বৈশিষ্ট্যৰ গৌৰৱ কৰে। ইয়াৰ ভিতৰত আছে:
উন্নত বায়ু চলাচলৰ বাবে অনুভূমিক স্লাইডিং খিৰিকী।
পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতা বৃদ্ধিৰ বাবে ধূলিৰে বন্ধ কৰা বহল গেংৱে।
শৌচাগাৰ আৰু বৈদ্যুতিক কুবিকলত এৰ’ছল ভিত্তিক অগ্নিনিৰ্বাপক ব্যৱস্থা।
বৰ্ধিত সুৰক্ষাৰ বাবে জৰুৰীকালীন দুৰ্যোগ ব্যৱস্থাপনা পোহৰ।
সহজ নেভিগেচনৰ বাবে ফ্ল'ৰ গাইড ফ্লু'ৰেচেণ্ট ষ্ট্ৰিপ।
অতিৰিক্ত আৰামৰ বাবে এল ডব্লিউ এছ প্ৰশিক্ষকৰ বাবে বেঞ্চ-টাইপ ডিজাইন।
স্লাইডিং দুৱাৰৰ সৈতে সংৰক্ষিত আৰু অসংৰক্ষিত ডবাৰ পৃথকীকৰণ।
এই বৈশিষ্ট্যসমূহে সামূহিকভাৱে আধুনিক আৰু যাত্ৰী-বন্ধুত্বপূৰ্ণ ভ্ৰমণ অভিজ্ঞতাত অৰিহণা যোগায়, উদ্ভাৱন আৰু সুৰক্ষা দুয়োটাৰে প্ৰতি দায়বদ্ধতা প্ৰদৰ্শন কৰে।
উপসংহাৰ
অযোধ্যাত অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ উদ্বোধনে ভাৰতৰ ৰে’ল নেটৱৰ্কৰ বিৱৰ্তনৰ এক উল্লেখযোগ্য মাইলৰ খুঁটি প্ৰতিনিধিত্ব কৰে। পৰিবহণৰ ব্যৱস্থা হোৱাৰ বাহিৰেও এই ‘জাৰ্ক-ফ্ৰী’ ৰে’লসমূহে লাখ লাখ যাত্ৰীৰ ভ্ৰমণৰ মানদণ্ড বৃদ্ধিৰ প্ৰতিশ্ৰুতিৰ প্ৰতীক। অমৃত ভাৰত এক্সপ্ৰেছে যাত্ৰা আৰম্ভ কৰাৰ লগে লগে ই কেৱল গন্তব্যস্থানসমূহ সংযোগ কৰাই নহয়, ভাৰতীয় ৰেল যাত্ৰাৰ ক্ষেত্ৰত আৰাম, দক্ষতা, আৰু সুৰক্ষাৰ বাবেও এক নতুন মানদণ্ড নিৰ্ধাৰণ কৰে।