অযোধ্যাৰ ৰাম মন্দিৰৰ অভিষেক অনুষ্ঠান বা প্ৰাণ প্ৰাথিষ্ট এক ঐতিহাসিক মুহূৰ্ত যিয়ে সমগ্ৰ দেশৰ লাখ লাখ ভক্তৰ আকাংক্ষা আৰু আৱেগেৰে অনুৰণন ঘটায়। দশক দশক ধৰি চলি থকা আইনী যুঁজ, সামাজিক বিতৰ্ক, আৰু ২০১৯ চনত উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ এক ল্যাণ্ডমাৰ্ক ৰায়দানৰ পিছত ৰাম জন্মভূমি মন্দিৰে বিশ্বাস, ঐক্য, আৰু সময় আৰু পাৰ্থক্যৰ সীমা অতিক্ৰম কৰা সংকল্পৰ প্ৰতীক হিচাপে থিয় দিছে।

ঐতিহাসিক তাৎপৰ্য্য:
মহাকাব্য ৰামায়ণৰ সমাৰ্থক অযোধ্যা চহৰত বাবৰি মছজিদ-ৰাম জন্মভূমি স্থানক লৈ এক বিতৰ্কিত বিতৰ্ক। উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ ৰায়দানত এই বিবাদৰ শিখৰত উপনীত হোৱাৰ লগে লগে প্ৰজন্মৰ পিছত প্ৰজন্মই লালন-পালন কৰা ৰাম মন্দিৰ নিৰ্মাণৰ বাট মুকলি কৰি দিলে। প্ৰাণ প্ৰতিষ্ঠা বা অভিষেক অনুষ্ঠানৰ অপৰিসীম তাৎপৰ্য আছে কাৰণ ইয়াৰ দ্বাৰা মন্দিৰত ভগৱান ৰামৰ মূৰ্তি আনুষ্ঠানিকভাৱে স্থাপন কৰা হয়।
সপ্তাহজোৰা বৈদিক আচাৰ-ব্যৱহাৰ:
প্ৰাণ প্ৰতিষ্ঠাৰ আগলৈকে সপ্তাহজোৰা বৈদিক অনুষ্ঠানবোৰ ভক্তি, প্ৰতীক, সাংস্কৃতিক সমৃদ্ধিৰে ভৰা এক আধ্যাত্মিক যাত্ৰা হৈ আহিছে। পবিত্ৰ অগ্নি প্ৰজ্বলন কৰি ‘নৱগ্ৰহ’ প্ৰতিষ্ঠা কৰি অনুষ্ঠান আৰম্ভ হয়, তাৰ পিছত ভগৱান গণপতিকে ধৰি দেৱতাৰ পূজা কৰা হয়। প্ৰতিটো দিনেই নিখুঁত আচাৰ-ব্যৱহাৰেৰে মুকলি হৈছিল, যিয়ে পবিত্ৰ স্থানত ঐশ্বৰিক শক্তিৰ প্ৰৱেশৰ প্ৰতীক আছিল।
চতুৰ্থ দিনা ভাস্কৰ্য শিল্পী অৰুণ যোগীৰাজৰ নিপুণ হাতেৰে নিৰ্মিত ভগৱান ৰাম লল্লাৰ মূৰ্তিত বিশেষ অনুষ্ঠান অনুষ্ঠিত হয়। ইয়াৰ ভিতৰত আছিল ‘ঔষধধিৱাস’ (ঔষধ বাসস্থান), ‘কেশৰাধীৱাস’ (কেশৰ বাসস্থান), ‘ধৃতশিৱাস’ (স্থিৰতা বাসস্থান), আৰু ‘পুষ্পধিৱাস’ (ফুলৰ আৱাস) দান। পদ্মৰ ওপৰত থিয় হৈ থকা পাঁচ বছৰীয়া শিশু হিচাপে ভগৱান ৰামক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা এই মূৰ্তিটো কেশৰ আৰু পিছলৈ শস্যত ৰখা হৈছিল।
মন্দিৰৰ দুৱাৰ বন্ধ কৰা:
প্ৰাণ প্ৰথিষ্টক আগুৰি থকা পবিত্ৰতাৰ অংশ হিচাপে ১৮ জানুৱাৰীৰ পৰা দৰ্শনাৰ্থীৰ বাবে মন্দিৰৰ দুৱাৰ বন্ধ কৰি দিয়া হৈছিল, যাৰ ফলত অভিষেক অনুষ্ঠানসমূহ নিৰ্বিঘ্নে সম্পূৰ্ণ কৰিব পৰা গৈছিল। ২৩ জানুৱাৰীত পুনৰ দুৱাৰ মুকলি কৰা হ’ব, য’ত ভক্তসকলক সাক্ষী হ’বলৈ আৰু ভগৱান ৰাম লাল্লাৰ ঐশ্বৰিক আশীৰ্বাদ বিচাৰিবলৈ আমন্ত্ৰণ জনোৱা হ’ব।
শিখৰত উপনীত হোৱাৰ প্ৰত্যাশা:
২২ জানুৱাৰীত সপ্তাহজোৰা এই অনুষ্ঠানৰ গ্ৰেণ্ড শিখৰত উপনীত হ’ব, প্ৰাণ প্ৰতিষ্ঠ অনুষ্ঠান। প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে এই ঐতিহাসিক অনুষ্ঠানটোৰ সভাপতিত্ব কৰাৰ কথা, ইয়াৰ ৰাষ্ট্ৰীয় তাৎপৰ্য আৰু অধিক জোৰদাৰ। নিখুঁতভাৱে পৰিকল্পিত অনুষ্ঠান আৰু মূৰ্তিটোৰ কলাত্মক উজ্জ্বলতাই অনুষ্ঠানটোক কেন্দ্ৰ কৰি প্ৰত্যাশাৰ সৃষ্টি কৰাত অৰিহণা যোগায়।
ঐক্য আৰু বিশ্বাসৰ প্ৰতীক:
অযোধ্যাৰ ৰাম মন্দিৰ কেৱল ধৰ্মীয় গঠন নহয়; ই জাতিটোৰ সামূহিক আকাংক্ষা আৰু আধ্যাত্মিক নীতি-নিয়মক প্ৰতিনিধিত্ব কৰে। প্ৰাণ প্ৰতিষ্ঠা হৈছে ভাৰতক সংজ্ঞায়িত কৰা সাংস্কৃতিক ঐতিহ্য আৰু ধৰ্মীয় সম্প্ৰীতিৰ উদযাপন। অযোধ্যা বিবাদৰ সমাধান আৰু পৰৱৰ্তী সময়ত মন্দিৰ নিৰ্মাণৰ ক্ষেত্ৰত জাতিটোৰ ধৰ্মনিৰপেক্ষতা আৰু বৈচিত্ৰ্যৰ ঐক্যৰ প্ৰতি থকা দায়বদ্ধতাৰ উদাহৰণ।
উপসংহাৰ:
অযোধ্যাই ৰাম মন্দিৰৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰাণ প্ৰতিষ্ঠাৰ বাবে প্ৰস্তুতি চলোৱাৰ সময়তে বায়ু আধ্যাত্মিকতা আৰু পূৰ্ণতাৰ অনুভূতিৰে আৱৰি ধৰে। শতিকা পুৰণি সপোনৰ শিখৰত উপনীত হোৱা এই অনুষ্ঠানটোৱে বিশ্বাসৰ স্থিতিস্থাপকতা, ন্যায়ৰ জয় আৰু এটা জাতিৰ এক উমৈহতীয়া উদ্দেশ্যৰ বাবে মতানৈক্যৰ মিলন ঘটোৱা ক্ষমতাৰ প্ৰমাণ। ৰাম মন্দিৰ কেৱল ধৰ্মীয় গৃহ হিচাপেই নহয়, এটা জনগোষ্ঠীৰ আশা, ঐক্য আৰু চিৰস্থায়ী মনোভাৱৰ পোহৰ হিচাপে ওখকৈ থিয় হৈ আছে।