অযোধ্যাত ৰাম মন্দিৰৰ অভিষেক বিশ্বজুৰি হিন্দুসকলৰ বাবে এক ঐতিহাসিক আৰু সাংস্কৃতিকভাৱে উল্লেখযোগ্য মুহূৰ্ত হিচাপে পৰিগণিত হৈছিল। ‘প্ৰণ প্ৰতিষ্ঠা’ অনুষ্ঠানৰ সময়ত শ্ৰী ৰাম লল্লাৰ ভৱিষ্যৎ মূৰ্তি উন্মোচন কৰাৰ লগে লগে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংবাদ মাধ্যমে এই গুৰুত্বপূৰ্ণ অনুষ্ঠানটোৰ প্ৰতি দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰিলে। এই লেখাটোত বিশিষ্ট বিশ্বব্যাপী প্ৰকাশনসমূহে এই অনুষ্ঠানটোক কেনেদৰে সামৰি লৈছিল, সেই বিষয়ে অন্বেষণ কৰা হৈছে, অভিষেকৰ সৈতে জড়িত আচাৰ-অনুষ্ঠান, তাৎপৰ্য্য আৰু প্ৰতীকীতাক উজ্জ্বল কৰি তুলিছে।
আন্তৰ্জাতিক সংবাদ মাধ্যমৰ কভাৰেজ:
ৰাম লল্লাৰ মূৰ্তি উন্মোচন আৰু ‘প্ৰণ প্ৰতিষ্ঠা’ অনুষ্ঠানে প্ৰখ্যাত আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংবাদ মাধ্যমৰ আগ্ৰহ আকৰ্ষণ কৰি তেওঁলোকৰ অনলাইন স্থানত বিশিষ্ট স্থান অৰ্জন কৰে। অযোধ্যা অনুষ্ঠানৰ সাংস্কৃতিক আৰু ধৰ্মীয় তাৎপৰ্য্যৰ বিশ্বব্যাপী অনুৰণনত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি এই অনুষ্ঠানৰ বাতৰি সীমান্তৰে বিয়পি পৰে।
প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীৰ নেতৃত্বত অনুষ্ঠান:
প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীৰ নেতৃত্বত অনুষ্ঠিত ‘প্ৰণ প্ৰতিষ্ঠা’ অনুষ্ঠানৰ জটিল ৰীতি-নীতি আৰু প্ৰতীকীয়তাৰ বাবে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰে। প্ৰতিমা উন্মোচনৰ শিখৰত উপনীত হোৱা ঘণ্টাৰ পিছত ঘণ্টা ধৰি চলি থকা এই অনুষ্ঠানসমূহ ভাৰতৰ চহকী সাংস্কৃতিক পৰম্পৰাক প্ৰতিফলিত কৰি নিখুঁত নিখুঁততাৰে পৰিচালিত কৰা হৈছিল। আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় সংবাদ মাধ্যমে এই অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোডীৰ ভূমিকা সম্পৰ্কে বিশদভাৱে কভাৰেজ প্ৰদান কৰি লাখ লাখ হিন্দুৰ বাবে এই দীৰ্ঘদিনীয়া সপোনৰ শিখৰত উপনীত হোৱাত তেওঁৰ নেতৃত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।
ৰাম লল্লা আইডল উন্মোচন:
মহীচুৰুৰ শিল্পী অৰুণ যোগীৰাজে ভাস্কৰ্য্য ৰূপত নিৰ্মাণ কৰা ‘ৰাম লাল্লা’ৰ মূৰ্তি আন্তৰ্জাতিক আগ্ৰহৰ কেন্দ্ৰবিন্দু হৈ পৰিল। ৫১ ইঞ্চি ওখ আৰু ১.৫ টন ওজনৰ এই জটিল ৰূপত নিৰ্মিত এই মূৰ্তিটোত ভগৱান ৰামক একেটা শিলৰ পৰাও নিৰ্মিত পদুমৰ ওপৰত থিয় হৈ থকা পাঁচ বছৰীয়া শিশু হিচাপে চিত্ৰিত কৰা হৈছিল। বিশ্ব সংবাদ মাধ্যমে মূৰ্তিটোৰ মাজত নিহিত হৈ থকা কাৰুকাৰ্য্য আৰু প্ৰতীকবাদৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি অভিষেক অনুষ্ঠানত ইয়াৰ তাৎপৰ্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।
প্ৰধানমন্ত্ৰী মোডীৰ ভক্তিঃ
দেৱতাৰ ‘আৰতি’ আৰু ‘পৰিক্ৰম’ পৰিবেশনকে ধৰি প্ৰধানমন্ত্ৰী মোডীৰ ব্যক্তিগত জড়িততাই আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় দৰ্শকৰ মাজত অনুৰণন ঘটালে। হিন্দু পৰম্পৰাত পৰম শ্ৰদ্ধা আৰু নম্ৰতাৰ প্ৰতীক ‘দণ্ডবত প্ৰাণম’ৰ কাৰ্য্যই এই কভাৰেজত আধ্যাত্মিক মাত্ৰা যোগ কৰিছিল। ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক আৰু ধৰ্মীয় ঐতিহ্যৰ সৈতে প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ গভীৰ সম্পৰ্কক চিত্ৰিত কৰি বিশ্বৰ সংবাদ মাধ্যমে এই দিশসমূহ ব্যাপকভাৱে প্ৰচাৰ কৰিছিল।
প্ৰতীকবাদ আৰু জাতীয় চেতনা:
আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰকাশনসমূহে নতুনকৈ নিৰ্মাণ কৰা ৰাম মন্দিৰৰ সৈতে জড়িত প্ৰতীকীতাক অন্বেষণ কৰিছিল, যিটো প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদীয়ে আলোকপাত কৰিছিল। ভাৰতীয় জাতিৰ আকাংক্ষা আৰু সাংস্কৃতিক পৰিচয়ক মূৰ্ত কৰি তোলা এই মন্দিৰটোক জাতীয় চেতনাৰ প্ৰতীক হিচাপে চিত্ৰিত কৰা হৈছিল। এই দৃষ্টিভংগীয়ে অনুষ্ঠানটোত তাৎপৰ্য্যৰ এটা স্তৰ যোগ কৰিছিল, অযোধ্যা অনুষ্ঠানৰ সাংস্কৃতিক আৰু ঐতিহাসিক প্ৰেক্ষাপট বুজিবলৈ বিচৰা বিশ্বব্যাপী দৰ্শকৰ মাজত অনুৰণন ঘটাইছিল।
উপসংহাৰ:
অযোধ্যাত অনুষ্ঠিত ৰামমন্দিৰ অভিষেকৰ আন্তৰ্জাতিক সংবাদ মাধ্যমত প্ৰকাশ পোৱা বাতৰিয়ে ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক আৰু ধৰ্মীয় ঐতিহ্যৰ প্ৰতি বিশ্বব্যাপী আগ্ৰহৰ প্ৰতিফলন ঘটাইছিল। এই নিবিড় আচাৰ-ব্যৱহাৰ, ৰাম লল্লাৰ মূৰ্তি উন্মোচন, অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোডীৰ সক্ৰিয় জড়িততাই বিশ্বজুৰি চৰ্চা আৰু প্ৰশংসা লাভ কৰে। যিহেতু ৰাম মন্দিৰ জাতীয় চেতনাৰ প্ৰতীক হিচাপে থিয় দিছে, সেয়েহে ইয়াৰ পবিত্ৰতাই বিশ্বৰ মঞ্চত এক অমলিন চিন ৰাখিছে, ভাৰতৰ চহকী সাংস্কৃতিক টেপেষ্ট্ৰীৰ বিষয়ে গভীৰ বুজাবুজিৰ পোষকতা কৰিছে।