শেহতীয়াকৈ ভাৰতত ট্ৰাক চালকৰ মাজত সৃষ্টি হোৱা হুলস্থুলৰ মূলতে হৈছে হিট এণ্ড ৰাণ গোচৰৰ কঠোৰ নিয়মকে ধৰি অপৰাধমূলক ন্যায় আইনৰ নতুন গোট ভাৰতীয় ন্যায় সন্হিতা (বিএনএছ) প্ৰৱৰ্তন। সদৌ ভাৰত মটৰ পৰিবহণ কংগ্ৰেছৰ প্ৰতিনিধিৰ সৈতে আলোচনাৰ অন্ততহে নতুন আইনৰ অধীনত শাস্তি সন্দৰ্ভত সিদ্ধান্ত লোৱা হ’ব বুলি ট্ৰাক চালক সন্থাৰ প্ৰতিনিধিসকলক আশ্বাস দিছে গৃহ পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ে। এই লেখাটোত আমি নতুন হিট এণ্ড ৰাণ আইনখনৰ সবিশেষত গভীৰভাৱে সোমাই পৰিছো আৰু ই পূৰ্বৰ আইনখনৰ পৰা কেনেদৰে পৃথক সেই বিষয়ে অন্বেষণ কৰি প্ৰতিবাদৰ সূচনা কৰা উদ্বেগসমূহৰ ওপৰত পোহৰ পেলাইছো।
হিট-এণ্ড-ৰান আইনসমূহৰ প্ৰস্তাৱিত পৰিৱৰ্তনসমূহ:
ভাৰতীয় ন্যায় সংহিতাৰ অধীনত বৰ্তমানৰ আইনৰ তুলনাত হিট এণ্ড ৰাণ গোচৰত অধিক কঠোৰ শাস্তি প্ৰদান কৰা হয়। নতুন আইনখনে আৰক্ষীক অৱগত নকৰাকৈয়ে গাফিলতিৰে গাড়ী চলোৱাৰ ফলত গুৰুতৰ পথ দুৰ্ঘটনাত পতিত হোৱা ব্যক্তিৰ বাবে ১০ বছৰ পৰ্যন্ত কাৰাদণ্ড আৰু/বা ৭ লাখ ₹ জৰিমনা বিহাৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়াইছে। ভাৰতীয় দণ্ডবিধিত (আই পি চি) উল্লেখ কৰা পূৰ্বৰ শাস্তিসমূহৰ তুলনাত ই এক উল্লেখযোগ্য বৃদ্ধিৰ প্ৰতিনিধিত্ব কৰে।
ট্ৰাক চালকসকলৰ উদ্বেগ মূলতঃ শাস্তিৰ অনুভূত কঠোৰতা আৰু তেওঁলোকৰ জীৱিকাৰ ওপৰত ইয়াৰ সম্ভাৱ্য প্ৰভাৱৰ ওপৰত আবদ্ধ। কাৰাদণ্ড আৰু ডাঙৰ জৰিমনা ভৰিবলগীয়া হোৱাৰ আশংকাই ট্ৰাক চালকৰ মাজত উদ্বিগ্নতাৰ সৃষ্টি কৰিছে, যাৰ বহুতেই দৈনিক মজুৰিৰ শ্ৰমিক যিয়ে জীৱন নিৰ্বাহৰ বাবে সংগ্ৰাম কৰি আছে।
কিয় প্ৰতিবাদ কৰিছিল ট্ৰাক চালকসকলে?
ট্ৰাক চালকৰ প্ৰতিবাদৰ আঁৰৰ প্ৰধান কাৰণ হ’ল ভাৰতীয় ন্যায় সংহিতাত হিট এণ্ড ৰান গোচৰৰ বাবে উল্লেখ কৰা কঠোৰ নিয়মৰ বিৰোধিতা। ট্ৰাক চালকসকলে উত্থাপন কৰা উদ্বেগসমূহৰ ভিতৰত আছে কঠোৰ শাস্তিৰ আশংকা, ৭ লাখ ₹ জৰিমনা বিহাৰ অবাস্তৱতা, আৰু সম্ভাৱ্য পাঁচ বছৰৰ আটকৰ সময়সীমা।
ট্ৰাক চালকসকলে যুক্তি আগবঢ়ায় যে দুৰ্ঘটনা সংঘটিত হ’লে স্থানৰ পৰা পলায়নৰ সিদ্ধান্ত প্ৰায়ে মব জাষ্টিচৰ ভয়ৰ বাবেই হয়। তেওঁলোকৰ মতে, সৰু সৰু দুৰ্ঘটনাত ক্ষুব্ধ গোটৰ সন্মুখীন হোৱাটোৱে তেওঁলোকৰ জীৱনৰ বাবে যথেষ্ট বিপদৰ সৃষ্টি কৰে। ভিৰ প্ৰায়ে শাস্তি নোপোৱাকৈয়ে থাকিলেও প্ৰস্তাৱিত আইনখনে চালকৰ ওপৰত কঠোৰ শাস্তি প্ৰদান কৰে, যাৰ ফলত ট্ৰাক চালকসকলে যিটোক অন্যায় ভাৰসাম্য বুলি অনুভৱ কৰে।
উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰি এজন ট্ৰাক চালকে প্ৰস্তাৱিত শাস্তিৰ ফলত সৃষ্টি হোৱা আৰ্থিক চাপৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি কয়, "বেছিভাগ চালকেই দৈনিক মজুৰিৰে জীৱন নিৰ্বাহ কৰা শ্ৰমিক এনে আইন প্ৰণয়ন কৰাৰ আগতে সাংসদসকলে আমাৰ বিষয়ে চিন্তা কৰিবলৈ অনুৰোধ জনালোঁ।"
সমাধান আৰু প্ৰভাৱ:
চৰকাৰী বিষয়া আৰু ট্ৰাক চালকৰ প্ৰতিনিধিৰ মাজত হোৱা আলোচনাৰ অন্তত পৰিবহণ শ্ৰমিকসকলে তৎক্ষণাত পুনৰ কাম আৰম্ভ কৰিব বুলি সহমতত উপনীত হয়। গৃহ পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ে স্পষ্ট কৰি দিয়ে যে ভাৰতীয় ন্যায় সংহিতা এতিয়াও কাৰ্যকৰী হোৱা নাই, আৰু ইয়াৰ বলবৎকৰণ সন্দৰ্ভত সিদ্ধান্ত এআইএমটিচিৰ প্ৰতিনিধিৰ সৈতে আলোচনা কৰি লোৱা হ’ব। এই আইন বলবৎ হ’বলৈ দিয়া নহ’ব বুলি প্ৰতিবাদকাৰী ট্ৰাক চালকসকলক আশ্বাস দিয়ে এআইএমটিচিৰ অধ্যক্ষ মলকিত সিং বালে।
প্ৰতিবাদৰ সমাধানে সাময়িক সকাহ প্ৰদান কৰিলেও ই বিভিন্ন অংশীদাৰে সন্মুখীন হোৱা উদ্বেগ আৰু প্ৰত্যাহ্বানসমূহ বিবেচনা কৰি আইন প্ৰণয়নৰ ক্ষেত্ৰত সুষম দৃষ্টিভংগীৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰে। আলোচনাত লিপ্ত হোৱাৰ লগতে ট্ৰাকিং সম্প্ৰদায়ৰ আশংকাক মোকাবিলা কৰাৰ বাবে চৰকাৰৰ দায়বদ্ধতা ন্যায়সংগত আৰু ব্যৱহাৰিক দুয়োটা আইন সৃষ্টিৰ দিশত এক ইতিবাচক পদক্ষেপ।
উপসংহাৰ:
নতুন হিট এণ্ড ৰাণ আইনখনৰ বিৰুদ্ধে ট্ৰাক চালকসকলৰ মাজত হোৱা হুলস্থুলই পৰিবহণ উদ্যোগৰ লোকসকলে সন্মুখীন হোৱা ব্যৱহাৰিক বাস্তৱতাৰ সৈতে ন্যায়ৰ মাজত ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰা আইন প্ৰণয়নৰ জটিলতাক উজ্জ্বল কৰি তুলিছে। চৰকাৰী বিষয়া আৰু অংশীদাৰসকলৰ মাজত আলোচনা অব্যাহত থকাৰ লগে লগে চালকসকলক অসমতাপূৰ্ণভাৱে বোজা নিদিয়াকৈ পথ সুৰক্ষা নিশ্চিত কৰিব পৰা সমাধান বিচাৰি উলিওৱাটো অতি প্ৰয়োজনীয়। বিকশিত পৰিস্থিতিয়ে মুকলি আলোচনা আৰু জড়িত সকলো পক্ষৰ উদ্বেগ সমাধানৰ বাবে সহযোগিতামূলক পদ্ধতিৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।