নাৰী সবলীকৰণ তত্ত্ব
মহিলাসকলৰ বাবে বৃদ্ধি পোৱা সামাজিক, অৰ্থনৈতিক আৰু ৰাজনৈতিক ক্ষমতাক "মহিলাৰ সৱলীকৰণ" বুলি কোৱা হয়। মহিলাসকলক তেওঁলোকৰ জীৱন, সম্প্ৰদায় আৰু সমগ্ৰ বিশ্বক প্ৰভাৱিত কৰা সিদ্ধান্ত লোৱাৰ স্বাধীনতা আৰু সুযোগ দিয়াটোৱেই হৈছে লক্ষ্য। লিংগ সমতা আৰু অধিক ন্যায়পৰায়ণ আৰু ন্যায়সংগত সমাজ লাভ কৰিবলৈ হ’লে নাৰীক সবলীকৰণ কৰিব লাগিব। মহিলা সবলীকৰণৰ বিষয়ে এই ৰচনাখনে সবলীকৰণৰ ধাৰণা, ইয়াৰ তাৎপৰ্য্য, অসুবিধা, আৰু সফল কৌশলৰ ওপৰত চকু ৰাখিব।
"মহিলা সবলীকৰণ" হৈছে "মহিলা" আৰু "শক্তি" শব্দৰে গঠিত এক যৌগিক শব্দ। কাৰোবাক ক্ষমতা প্ৰদান কৰা মানে তেওঁক নিয়ন্ত্ৰণ বা কৰ্তৃত্ব দিয়া। গতিকে নাৰীক সবলীকৰণৰ অৰ্থ হ’ল তেওঁলোকক নিজৰ জীৱনৰ ওপৰত নিয়ন্ত্ৰণ দিয়া। ইয়াৰ অৰ্থ হ’ল বৈষম্য নিৰ্বিশেষে মহিলাসকলে সকলো খণ্ডতে সমান সুযোগ লাভ কৰিব লাগে। শিক্ষা আৰু স্বাধীনতাৰ একেই সুযোগৰ পৰা বঞ্চিত হৈছিল। আমাৰ সংস্কৃতিত পুৰুষ-মহিলা আছে। পূৰ্বৰ কালত পুৰুষক পৰম্পৰাগতভাৱে পৰিয়ালৰ মুৰব্বী হিচাপে দেখা গৈছিল। তেওঁলোকে পৰিয়ালটোৰ বাবে সিদ্ধান্ত লৈছিল আৰু তেওঁলোকৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণৰ দায়িত্বত আছিল। আনহাতে মহিলাসকলে শিশুৰ যত্ন আৰু ঘৰুৱা দায়িত্বৰ দায়িত্বত আছিল। গতিকে ভূমিকাসমূহত লিংগৰ মুখ্য ভূমিকা আছিল। সিদ্ধান্ত লোৱাৰ ক্ষেত্ৰত মহিলা জড়িত নাছিল। সামগ্ৰিক খণ্ডটোৰ মূল্যায়নৰ পিছত গৱেষণাই দৃঢ়তাৰে কয় যে মহিলাসকলৰ চিন্তা হয় তেওঁলোকৰ শাৰীৰিক আৰু প্ৰজনন ভূমিকাক কেন্দ্ৰ কৰি নহয় নহয় শ্ৰমিক হিচাপে তেওঁলোকৰ অৰ্থনৈতিক ভূমিকাক কেন্দ্ৰ কৰি। অৱশ্যে তেওঁলোকৰ কোনোৱেই মহিলাক সবলীকৰণক অগ্ৰাধিকাৰ নিদিয়ে। লগে লগে এটা চমৎকাৰ ৰচনা প্ৰস্তুত কৰিবলৈ নাৰী সবলীকৰণৰ এই ৰচনাখন পঢ়ক।
গুৰুত্ব আৰু অৰ্থ
পূৰ্বে মহিলাসকলক কেৱল গৃহ পৰিচালনাৰ অনুমতি দিয়া হৈছিল। তেওঁলোকৰ শিক্ষা বা বিকাশত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ দিয়া হোৱা নাছিল। ইয়াৰ আধা জনসংখ্যা মহিলা। তেওঁলোকে অৱশ্যে ভাৰতলৈ অতি কম অৰ্থনৈতিক অৱদান আগবঢ়ায়। ইয়াৰ দ্বাৰা প্ৰমাণিত হয় যে মহিলাসকলে সমাজত সমান সুযোগ লাভ নকৰে আৰু তেওঁলোকক দিয়া কামে জাতিটোৰ জিডিপি বৃদ্ধি নকৰে। মহিলাসকলক নিজৰ সিদ্ধান্ত নিজে ল’বলৈ দিয়া হোৱা নাছিল, এইদৰে তেওঁলোকৰ মুক্তি আছিল এক শুদ্ধ বতাহৰ উশাহ।
ছোৱালীক তেওঁলোকৰ অধিকাৰ আৰু পুৰুষৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ নকৰি কেনেকৈ নিজৰ সামাজিক পথ প্ৰশস্ত কৰিব লাগে সেই বিষয়ে শিকাইছিল। স্বীকাৰ কৰা হৈছে যে কেৱল এজন ব্যক্তিৰ লিংগই সদায় সেই ব্যক্তিজনৰ পক্ষত কাম নকৰে। কিন্তু কিয় লাগে সেইটো বুজিবলৈ আমাৰ এতিয়াও বহু দূৰ বাকী আছে। প্ৰায় সকলো জাতিৰেই, যিমানেই প্ৰগতিশীল নহওক কিয়, নাৰীক দুৰ্ব্যৱহাৰ কৰাৰ ইতিহাস আছে। আন কথাত ক’বলৈ গ’লে সমগ্ৰ বিশ্বতে মহিলাসকলে নিজৰ বৰ্তমানৰ মৰ্যাদাক হঠকাৰীভাৱে অনুসৰণ কৰি আহিছে।
মহিলাসকলক সবলীকৰণৰ বাবে অসংখ্য পদ্ধতি আছে। ভাৰতৰ শক্তিশালী দেশ হিচাপে বৃদ্ধিৰ বাবে মহিলাসকলক সৱলীকৰণৰ সুযোগ দিয়াটো অতি প্ৰয়োজনীয়, গতিকে তেনে কৰাটো এটা মূল অগ্ৰাধিকাৰ হ’ব লাগে। ইয়াক সম্পন্ন কৰিবলৈ আমি আমাৰ প্ৰচেষ্টা ছোৱালীক শিক্ষিত কৰাত কেন্দ্ৰীভূত কৰা উচিত। ইয়াৰ উপৰিও তেওঁলোকে সমান ক্ষতিপূৰণ লাভ কৰিব লাগিব। হিংসা আৰু বিবাহ বিচ্ছেদৰ লগত জড়িত কলংক অতি জৰুৰীভাৱে নাইকিয়া কৰিব লাগিব; বহু মহিলাই সমাজৰ ভয়ত নিৰ্যাতনমূলক বিবাহত থাকে। কন্যাই পিতৃ-মাতৃৰ পৰা শিকিব লাগিব যে মৃত্যুতকৈ বিবাহ বিচ্ছেদ ভাল। আমি নাৰীক সবলীকৰণৰ স্বাৰ্থত দেশজুৰি বাল্যবিবাহ আৰু যৌতুক ব্যৱস্থা বিলুপ্ত কৰাৰ কাম কৰা উচিত।
উপসংহাৰ
সৰোজিনী নাইডু আৰু সাবিত্ৰীবাই ফুলেকে ধৰি বহু মহিলাই নাৰী সবলীকৰণৰ কাম কৰিছিল। আমি তেওঁলোকৰ শ্ৰম অপচয় কৰা উচিত নহয়। মহিলাসকলে সমান সুযোগ পাবলৈ আৰু চাকৰিৰ ক্ষেত্ৰত আগবাঢ়ি যাবলৈ ভাৰত চৰকাৰেও ভাৰতক অধিক অতিথিপৰায়ণ কৰি তুলিবলৈ কাম কৰি আছে। এই সন্দৰ্ভত ভাৰতীয় উচ্চতম ন্যায়ালয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰতিৰক্ষা একাডেমীত মহিলাৰ নামভৰ্তি কৰাটো প্ৰয়োজনীয় বুলি বিবেচনা কৰে। ভাৰত চৰকাৰে ঘোষণা কৰিছে যে এতিয়াৰ পৰা মহিলাসকলক সামৰিক বিদ্যালয়ত পঢ়িবলৈ দিয়া হ’ব। এই সমস্যা সমাধানৰ বাবে এটা সাধাৰণ পদ্ধতি হ’ব পাৰে সৰ্বোত্তম সমাধান।