কেলেণ্ডাৰখন ডিচেম্বৰলৈ উলটি যোৱাৰ লগে লগে পৃথিৱীখন আকৌ এবাৰ উৎসৱমুখৰ সজ্জা, টিপটিপিয়া পোহৰ আৰু পাইনৰ ভুলহীন গোন্ধেৰে সজাই তোলা হৈছে। বিশ্বজুৰি পালন কৰা বন্ধৰ দিন খ্ৰীষ্টমাছ কেৱল কেলেণ্ডাৰত চিহ্নিত কৰা দিন নহয়; ই আনন্দ, একেলগে আৰু চিন্তাৰ ঋতু। ২০২৩ চনত আমি অগ্নিকুণ্ডৰ চাৰিওফালে গোট খাই উপহাৰ বিনিময় কৰি থাকোঁতে এই প্ৰিয় বন্ধৰ দিনটোক গঢ় দিয়া উৎপত্তি আৰু পৰম্পৰাৰ মাজত সোমাই পৰাটো মূল্যৱান।
খ্ৰীষ্টমাছৰ উৎপত্তি
খ্ৰীষ্টমাছৰ শিপা খ্ৰীষ্টান পৰম্পৰাত আছে, যীচু খ্ৰীষ্টৰ জন্মৰ দিন। বাইবেলৰ বিৱৰণীত মৰিয়ম আৰু যোচেফে বৈৎলেহমলৈ যোৱাৰ কাহিনী বৰ্ণনা কৰা হৈছে, য’ত যীচুৰ জন্ম হৈছিল এটা নম্ৰ গোহালিত। যুগ যুগ ধৰি খ্ৰীষ্টমাছৰ বিকাশ ঘটিছে, বিভিন্ন সংস্কৃতি আৰু ধৰ্মৰ বিভিন্ন ৰীতি-নীতি আৰু পৰম্পৰাক সামৰি লৈছে।
বৰদিনৰ অন্যতম চিৰস্থায়ী প্ৰতীক হ’ল বৰদিনৰ গছ। চিৰসেউজ গছ সজোৱাৰ পৰম্পৰা প্ৰাচীন কালৰ পৰাই চলি আহিছে, শীতকালত জীৱন আৰু পুনৰ্জন্মৰ প্ৰতীক। আজি বৰদিনৰ গছজোপা বিশ্বৰ ঘৰবোৰত কেন্দ্ৰীয় ফিক্সচাৰ হিচাপে থিয় হৈ আছে, অলংকাৰ, পোহৰ আৰু শিখৰত থকা এটা জিলিকি থকা তৰা বা দেৱদূতেৰে সজোৱা।
বিশ্বজুৰি উদযাপন
বৰদিনৰ উদযাপন সংস্কৃতিৰ মাজত ভিন্ন, তথাপিও সাধাৰণ সূতাটো হ’ল দান, প্ৰেম আৰু আনন্দৰ আত্মা। বহু পশ্চিমীয়া দেশত বৰদিনৰ পূৰ্বে উৎসৱমুখৰ ৰাতিৰ আহাৰ, কেৰল গায়ন আৰু চান্টাক্লজৰ আগমনৰ প্ৰত্যাশাৰ আয়োজন কৰা হয়। ৰঙা ৰঙৰ আনন্দময় বুঢ়াজনে এৰি থৈ যোৱা উপহাৰ আৰু ট্ৰিটবোৰ চাই সাৰ পোৱাৰ আশাত ল’ৰা-ছোৱালীয়ে জুইশলাৰ কাষত ষ্টকিংছ ওলোমাই ৰাখে।
লেটিন আমেৰিকাৰ দেশসমূহত বৰদিন উদযাপন কৰা হয় লাছ প’ছাডাছৰ দৰে সজীৱ পৰম্পৰাৰে, যিটো মেৰী আৰু জোচেফৰ আশ্ৰয় বিচাৰি চলোৱাৰ পুনৰাবৃত্তি। পৰিয়ালবোৰে উৎসৱমুখৰ খাদ্যৰ বাবে একত্ৰিত হয়, প্ৰায়ে তামালে আৰু বাকালাওৰ দৰে পৰম্পৰাগত খাদ্যৰ বৈশিষ্ট্য থাকে।
স্ক্যাণ্ডিনেভিয়াত চেণ্ট লুচিয়া দিৱসত বগা পোছাক আৰু মমবাতিৰ মুকুট পিন্ধা ছোৱালীৰ শোভাযাত্ৰা উদযাপন কৰা হয়, যিটো বছৰৰ আটাইতকৈ ক’লা সময়ত পোহৰৰ উভতি অহাৰ প্ৰতীক।
দক্ষিণ গোলাৰ্ধৰ গ্ৰীষ্মকালত বৰদিন পলোৱা অষ্ট্ৰেলিয়াত বাৰ্বিকিউ, বিচ আউটিং আৰু বাহিৰত উদযাপন কৰাটো সাধাৰণ কথা। সাঁতোৰ পোছাক পিন্ধা চান্টাক্লজৰ আইকনিক ছবিখনে অষ্ট্ৰেলিয়ানসকলে ছুটীক আকোৱালি লোৱাৰ অনন্য ধৰণটোক ধৰি ৰাখিছে।
আধুনিক পৰম্পৰা আৰু উদ্ভাৱন
পৃথিৱীখনৰ বিকাশৰ লগে লগে বৰদিনৰ পৰম্পৰাও বিকশিত হৈ আহিছে। শেহতীয়া বছৰবোৰত বিশেষকৈ যিসকল শাৰীৰিকভাৱে পৃথক হ’ব পাৰে তেওঁলোকৰ বাবে আপোনজনক একত্ৰিত কৰাত প্ৰযুক্তিয়ে উল্লেখযোগ্য ভূমিকা পালন কৰিছে। ভিডিঅ’ কল, ভাৰ্চুৱেল উপহাৰ বিনিময়, আৰু ডিজিটেল খ্ৰীষ্টমাছ কাৰ্ড সাধাৰণ হৈ পৰিছে, যাৰ ফলত ছুটীৰ মনোভাৱে ভৌগোলিক দূৰত্ব অতিক্ৰম কৰাটো নিশ্চিত হৈছে।
তদুপৰি বন্ধৰ সময়ছোৱাত বহনক্ষমতা বহুতৰে বাবে এক কেন্দ্ৰবিন্দু হৈ পৰিছে। পৰিৱেশ-বন্ধুত্বপূৰ্ণ সজ্জাৰ পৰা আৰম্ভ কৰি সচেতন উপহাৰ প্ৰদানলৈকে ব্যক্তিসকলে বৰদিনৰ আনন্দ উদযাপনৰ সমান্তৰালভাৱে নিজৰ পৰিৱেশৰ প্ৰভাৱ হ্ৰাস কৰাৰ প্ৰতি ক্ৰমান্বয়ে সচেতন হৈ পৰিছে।
উপসংহাৰ
২০২৩ চনৰ বৰদিনত আমি উপহাৰ বিনিময়, খাদ্য ভাগ-বতৰা, আৰু আপোনজনৰ সৈতে গোট খোৱাৰ সময়ত আহক আমি এই বন্ধক ইমান বিশেষ কৰি তোলা পৰম্পৰাৰ চহকী টেপেষ্ট্ৰীৰ ওপৰত চিন্তা কৰোঁ। কালজয়ী ৰীতি-নীতিৰ জৰিয়তে হওক বা আধুনিক উদ্ভাৱনৰ জৰিয়তে হওক, বৰদিনৰ সাৰমৰ্ম প্ৰেম, উদাৰতা আৰু একত্ৰিত হোৱাৰ আনন্দৰ মাজত শিপাই আছে। এই উৎসৱৰ বতৰটো উষ্ণতা, মমতা আৰু আগন্তুক বছৰবোৰলৈকে স্থায়ী হৈ থকা লালন-পালনৰ স্মৃতিৰ সৃষ্টিৰ সময় হওক।