ঐক্য আৰু সমতা গঢ়ি তোলাৰ লক্ষ্যৰে এক প্ৰতীকী যাত্ৰাত কংগ্ৰেছ নেতা ৰাহুল গান্ধীয়ে তেওঁৰ ‘ভাৰত জোডো ন্যায় যাত্ৰা’ৰ অংশ হিচাপে নাগালেণ্ডৰ ৰাজধানী কোহিমাত এক সভাত ভাষণ দিয়ে। নিজৰ ৰাজ্যৰ আকাৰ নিৰ্বিশেষে প্ৰতিজন নাগৰিকে দেশত সমান অনুভৱ কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি গান্ধীৰ বাৰ্তাই ন্যায়, সৰ্বাংগীনতা, আৰু সকলোৰে বাবে আৰ্থ-সামাজিক সুলভতাৰ ধাৰণাটোৰ সৈতে অনুৰণন ঘটালে।
নাগালেণ্ডৰ বাবে সমান খোজ:
কোহিমাৰ মাজমজিয়াত থকা ৰাইজৰ আগত ভাষণ দি ৰাহুল গান্ধীয়ে ৰাজ্যখনৰ আকাৰ যিয়েই নহওক কিয়, সমগ্ৰ দেশতে নাগালেণ্ডৰ বাসিন্দাসকলে নিজৰ সতীৰ্থ নাগৰিকৰ সৈতে সমান অনুভৱ কৰাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। ৰাজনীতি, সমাজ, আৰু অৰ্থনৈতিক গাঁথনি অধিক সমতাপূৰ্ণ আৰু সকলোৰে বাবে সুলভ কৰি তোলাৰ লক্ষ্যৰে ‘ভাৰত যোগো ন্যায় যাত্ৰা’ ন্যায়ৰ ধাৰণাক মূৰ্ত কৰি তুলিছে।
কোহিমা যুদ্ধ কবৰস্থানত ঐতিহাসিক শ্ৰদ্ধাঞ্জলি:
সভাত ভাষণ দিয়াৰ পূৰ্বে ৰাহুল গান্ধীয়ে দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ সময়ত সৰ্বোচ্চ বলিদান দিয়াসকলক সন্মান জনাই কোহিমা যুদ্ধ কবৰস্থানত শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জ্ঞাপন কৰে। এই ভ্ৰমণে দেশৰ প্ৰতিটো প্ৰান্তৰ ব্যক্তিৰ অৱদানক স্বীকৃতি দিয়াৰ তাৎপৰ্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে।
'ভাৰত জোডো ন্যায় যাত্ৰা'ৰ সাৰ:
‘ভাৰত যোগো ন্যায় যাত্ৰা’ৰ সাৰমৰ্ম নিহিত হৈ আছে ইয়াৰ অভিযানত ব্যৱধান দূৰ কৰি বৈচিত্ৰময় সংস্কৃতি, ধৰ্ম, আৰু ভাষাৰ মাজত একতাৰ ভাৱ সৃষ্টি কৰা। ১৪ জানুৱাৰীৰ পৰা মণিপুৰৰ পৰা আৰম্ভ হোৱা এই যাত্ৰাই বিশেষ গুৰুত্ব লাভ কৰে কাৰণ ই উত্তৰ-পূব অঞ্চল অতিক্ৰম কৰে, যাক গান্ধীয়ে “ভাৰতৰ ধাৰণাটোৰ অতি কেন্দ্ৰীয়” বুলি বৰ্ণনা কৰিছে।
সমগ্ৰ ভাৰতত ঐক্য পুনৰ জগাই তোলা:
কংগ্ৰেছ নেতাগৰাকীয়ে আলোকপাত কৰে যে দলটোৱে পূৰ্বে দক্ষিণ ভাৰতৰ পৰা কাশ্মীৰলৈ ‘ভাৰত জোডো যাত্ৰা’ অনুষ্ঠিত কৰিছিল, যাৰ উদ্দেশ্য আছিল জাতিটোৰ বিভিন্ন কোণৰ মানুহক একত্ৰিত কৰা। এইবাৰ ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক আৰু সামাজিক তন্ত্ৰ গঢ় দিয়াত ইয়াৰ কেন্দ্ৰীয় ভূমিকাক স্বীকাৰ কৰি উত্তৰ-পূবলৈ গুৰুত্ব স্থানান্তৰিত হয়।
কৃতজ্ঞতা আৰু মৰম প্ৰকাশ:
নাগালেণ্ডৰ মাজেৰে ‘ভাৰত জোডো ন্যায় যাত্ৰা’ই খোজ পেলোৱাৰ সময়তে ৰাহুল গান্ধীয়ে উষ্ম আদৰণিৰ বাবে কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ কৰি এই যাত্ৰাটো এক মনোমোহা অভিজ্ঞতা বুলি জোৰ দিয়ে। এই যাত্ৰাই ৰাজ্যৰ ৰাজধানী অতিক্ৰম কৰাৰ সময়ত মহিলা-শিশুকে ধৰি শতাধিক লোকে নেতাগৰাকীক সম্ভাষণ জনাইছে।
এক সৰ্বভাৰতীয় যাত্ৰা:
‘ভাৰত জোডো ন্যায় যাত্ৰা’ কোনো নিৰ্দিষ্ট অঞ্চলত সীমাবদ্ধ নহয়; বৰঞ্চ ই ৬,৭১৩ কিলোমিটাৰ বিস্তৃত দূৰত্বত বিস্তৃত হৈ ১০০টা লোকসভা সমষ্টি সামৰি লৈছে। মহাৰাষ্ট্ৰৰ মুম্বাইত শিখৰত উপনীত হোৱাৰ নিৰ্ধাৰিত এই যাত্ৰাই দলং নিৰ্মাণ, সৰ্বাংগীনতাক প্ৰসাৰিত কৰা আৰু ন্যায়ৰ পোষকতা কৰাৰ বাবে সমগ্ৰ ভাৰতীয় প্ৰচেষ্টাক সূচায়।
উপসংহাৰ:
ৰাহুল গান্ধীৰ ‘ভাৰত যোগো ন্যায় যাত্ৰা’ই নাগালেণ্ডৰ দৰে সৰু সৰু ৰাজ্যত বাস কৰা নাগৰিককে ধৰি সকলো নাগৰিকৰ বাবে ঐক্য, সমতা, ন্যায়ৰ এক শক্তিশালী প্ৰতীক হিচাপে কাম কৰে। ভাৰতৰ বৈচিত্ৰময় টেপেষ্ট্ৰীত প্ৰতিজন ব্যক্তিয়ে সমান অনুভৱ কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি যাত্ৰাই এনে এখন জাতি সৃষ্টি কৰিব বিচাৰে য’ত প্ৰতিজন নাগৰিকক শক্তিশালী কৰা হয় আৰু প্ৰগতি আৰু সমৃদ্ধিৰ দিশত সামূহিক যাত্ৰাত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়।